Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Tror jag satsar på teleportering, eller kanske en vanlig taxi

SAS hade knappast gjort något annat än vanlig taxi så hade jag varit i din situation så hade jag också tagit det. I och med ditt taxikvitton får du också en exakt angivelse i tid när du kom fram och kan på så vis visa på exakta tider för ersättningsanspråket.

En tråkig avslutning på fredagen men jag hoppas att du är hemma snart.

Hur funkar regelverket om man råkar ut för både inställt flyg och sedan blir det ombokade flyget kraftigt försenat.

Antar att man inte kan dubbeldippa ersättningen och claima först för inställt flyg och sedan försenat på det ombokade alternativet?

Låter som du har samma upplevelse som jag. Skulle åka 17.50, men det blev inställt. Ombokad till 21.25. Skön fredagskväll..

Skulle åka 16:20 SDL-ARN ombokad till 19:00 med ny connection på ARN med kvällens sista plan till GOT med avgång 20:20 men nu är avgången 19:00 försenad till 19:40 men ser att planet inte kommit iväg från ARN till SDL så det blir nog ännu mer förseningar och missad connection i ARN börjar bli ett faktum...

Hur funkar regelverket om man råkar ut för både inställt flyg och sedan blir det ombokade flyget kraftigt försenat.

Antar att man inte kan dubbeldippa ersättningen och claima först för inställt flyg och sedan försenat på det ombokade alternativet?
Svårt att säga något generellt här. Om det är samma bolag lär du ha svårt att driva separata ärenden, men därmed inte sagt att det är så det ska vara.

Brussel Airlines försöker smita nu också.

Skulle flyga GOT-BRU-TLV och vara framme 15.05. Efter att ha suttit 2h på planet i GOT så fick vi gå av då de inte fick ordning på ett instrument som visade fel värden. Fick Turkish Airlines som ersättningsflyg och kom fram till TLV kl 20.10.

Brussel Airlines ville kompensera mig med 1202KR. Borde rimligtvis ha rätt till 600Euro tänker jag?

Toppen