Har ett aktuellt fall just nu där jag flög SAS första sträckan och EVA Air andra sträckan.
Båda väskorna fastnade i Amsterdam och jag fick de 50 timmar senare. Har gjort en del klädköp som jag vill ha ersättning för.
EVA Air säger att det var SAS fel och jag ska därför kontakta dem.
Fick nu svar från sas customer service som hänvisar till montreal convention att det alltid är flygbolaget som flög sista sträckan/ger ut förseningsintyg som är ansvarig och ersättningsskyldiga. Kan detta verkligen stämma?
Båda väskorna fastnade i Amsterdam och jag fick de 50 timmar senare. Har gjort en del klädköp som jag vill ha ersättning för.
EVA Air säger att det var SAS fel och jag ska därför kontakta dem.
Fick nu svar från sas customer service som hänvisar till montreal convention att det alltid är flygbolaget som flög sista sträckan/ger ut förseningsintyg som är ansvarig och ersättningsskyldiga. Kan detta verkligen stämma?