Vi flög GOT-MUC-LAX i slutet på oktober och vi blev försenade ifrån Munchen pga av att A380 inte var klar ifrån servicen i Frankfurt.
Så vi landade i LAX över 5 timmar försent. När vi kom hem så maila jag Lufthansa och ville ha min Eur261/2004 ersättning på 600 Euro X 2
och fick med vändade mail svar att dom var ledsna och genast skulle betala ut 125 X 2 Euro.
Jag påpekade att jag ville ha 1200 Euro eftersom det är långt bort till LAX, genast kom svaret javisst ursäkta att vi räkna fel.
Jag tänkte då 1) vilket bra företag som råkar ut för förseningar så sällan att dom inte kan reglerna

Och undrar vilka mera fel
dom gör

……
Men sen kom mitt problem, dom har fortfarande inte betalat och det sista mailet där dom godkänt att betala 2 X 600 Euro är den 11 november. Jag har mailat några gånger och har fått svar att det är på gång. Första ggn inom 10 dagar och andra ggn inom 1-2 dagar.
Det har varit jul så jag har inte tänkt mera på det, men vad tycker ni man gör nu??
Jag har tröttnat på att maila Lufthansa och som jag ser det så har dom erkänt sin fodran till mig, men vägrar att betala den.
Då finns det bara en väg att gå.
Eller om ni har någon bra ide