Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

pswe

Medlem
Fr24??? Tiderna hittar jag på sas hemsida när planet lyfte och landade mm.

Problemet är att SAS säger att det är väder. Personalen på planet sa att det berodde först på sent bagagelastning, och då missade vi vår slot och fick vänta lite till.

Tack
Jag har flera gånger varit med om att väder påverkat möjligheten att arbeta utanför planet, så låter utifrån bara det inte helt osannolikt som förklaring.
 

Hachans

Medlem

SK989

Medlem

Next level..
Det måste vara väldigt många missar här från SAS sida. Att nån mänska på kundtjänst slentrianmässigt säger något i ett mejl förvånar inte det minsta, men när det handlar om att göra en utbetalning på över 1 miljon kronor kan man tycka att någon med lite högre senioritet än en medarbetare på kundtjänst måste godkänna betalningen. Antingen har även denna person fallerat och bara tryckt på godkänt-knappen eller så kan medarbetare på kundtjänst på eget bevåg ordna med utbetalningar på en dryg mille till en missnöjd passagerare. Vi kommer nog aldrig få reda på vilket som var fallet här.
 

Tomas E

Medlem
Det måste vara väldigt många missar här från SAS sida. Att nån mänska på kundtjänst slentrianmässigt säger något i ett mejl förvånar inte det minsta, men när det handlar om att göra en utbetalning på över 1 miljon kronor kan man tycka att någon med lite högre senioritet än en medarbetare på kundtjänst måste godkänna betalningen. Antingen har även denna person fallerat och bara tryckt på godkänt-knappen eller så kan medarbetare på kundtjänst på eget bevåg ordna med utbetalningar på en dryg mille till en missnöjd passagerare. Vi kommer nog aldrig få reda på vilket som var fallet här.
Kan någon på kundtjänst ha svimmat av att se den begärda summan, och då helt enkelt landat på "ja"-knappen på tangentbordet? :cool:
Och erbjudandet om att få dubbla beloppet i vouchers gäller väl bara schablonbeloppen, inte ersättning för utlägg av detta slag? :D
 

011430121

Medlem
Jag har ett nästan liknade fall, maskinen fick ett problem med en dator när vi skulle åka till CPH, missade anslutningen till slutmålet kom fram 7 timmar sent SAS säger att det var brist på trafikledare som gjorde att vi kom sent fram
Har svarat med exakta tider när vi startade och landade samt vad kaptenen gav för information

Du har information på FR24 på dina flygningars tider.
Idag fick jag svar igen efter förra nej till ersättning, som jag skrev ovan så redogjorde jag exakt tider, samt att gaten var stängd och obemannad 11 minuter före avgång idag kom ett svar att jag är berättigad till 400€ , eftersom begärde voucher så kommer det bli 9237SEK
Resan skulle ha varit ARN-CPH-MPL, där förseningen blev på ARN-CPH pågrund av ett problem med någon färddatorn

Tycker att det är tråkigt när SAS i första svaret sa nej och att förseningen berodde på brist av flygledare utan ens specificera var de var brist på flygledarna.

Jag kom 7 timmar försenat till MPL, fick flyga CPH-CDG och tåg Paris till Montpellier
 
Det är lustigt att kundtjänst betalar ut pengar och företaget sedan kräver tillbaka, någon med tydligen får lågt mandat har lyckats betala ut liksom. Men tycker ni implicerar ovan att det var en felaktig betalning, det är jag inte lika säker på.

Chartrat plan är ju faktiskt det närmaste likvärdigt transportmedel man kan komma här, och det är väl just vad de är skyldiga att erbjuda?
 
Toppen