Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Vore intressant att veta när Plus spelades in? Att dom nu ska betala alla som vunnit i ARN. Dom har vägrat mig ersättning och jag var i Stockholms Tingsrätt 12/11 efter att jag stämt dom. Jag har inte fått något erbjudande att dom ska betala mig iallafall.

Skulle även säga att truckar som kör in i plan är en skada av tredje part... ;)
Det har jag fått svar på äntligen:) Om det är någon annan personal än flygbolagets egna som lyckas med detta är det force majure, annars är det tydligen så att ansvaret faller på flygbolaget enligt den information mina föräldrar fick från vårt juridiska ombud TRS travelright.

Men flygbolagen har väl idag knappt några egna anställda? De flesta bolag anlitar väl outsourcat groundhandling.

Det borde vara så att de som utför tjänster åt flygbolaget (dvs flygbolaget betalar för) räknas som flygbolagets egen personal med tillhörande skadeansvar. Annars finns det ju en ännu större anledning att outsourca hela skiten...

Måste bara berätta för er att man kan läsa mycket här som ger en otroligt mycket mer kött på benen och det har vi alla att tacka för. Känner också att det är värt att nämna att när man kopplar in jurister som bara jobbar med detta då förstår man hur "hård och tuff EU261/2004" och efter inslaget PLUS hade så lät det som att om ett flygbolag ska kunna undgå denna utbetalning så hör det till ovanligheten.

Man sitter bara och tänker på hur det skulle sett ut idag om alla som hade rätt till ersättning faktiskt fått det. Då hade nog priserna skjutit i höjden för samtliga och då hade vi kanske inte sett en sådan drastisk manöver som SAS var tvungna att göra.

Men flygbolagen har väl idag knappt några egna anställda? De flesta bolag anlitar väl outsourcat groundhandling.

Det borde vara så att de som utför tjänster åt flygbolaget (dvs flygbolaget betalar för) räknas som flygbolagets egen personal med tillhörande skadeansvar. Annars finns det ju en ännu större anledning att outsourca hela skiten...

Där vågar jag inte säga bu eller bä men om de som jobbar har flygbolagets egna märke på arbetskläderna borde väl det "räcka"?

Toppen