Helt otroligtLiknande tidslinje som kristerj har gäller även för mig.
SAS skriver på hemsidan att de följer ARNs beslut i tvister, är nog ytterst ovanligt att de inte skulle göra det. Det enda exemplet jag känner till är pilotstrejken 2019, men där beslutade ARN till slut till SAS fördel.I dag kom beslutet från ARN på vårt case med SAS efter den inställda flygningen hem från ORD till CPH i januari i år. fallet rgistrerat hos ARN 22 feb.
SAS hävdade att det var så kallt i Chicago att tankutrustningen vid bara vår gate hade frusit ( ja det står så i svaret från SAS "frozen fuel eqt at only SAS gate")
ARN gick på vår linje och deslutar att SAS ska betala 1200 eur till osskul att se om SAS följer detta eller struntar i det. Hur brukar SA agera i liknande fall? erbjuder dom voucher eller cash? och om voucher erbjuder dom en högre summa då?
Enligt min egna begränsade erfarenhet av ett ärende med SAS som gick till ARN: Fastän jag initialt hade begärt ersättning som voucher (vilket då normalt sett dubbleras mot kontantersättningen), så verkade den informationen gå förlorad på vägen och i slutänden bad SAS bara om mina kontouppgifter för att genomföra utbetalning (utan att nämna voucher-alternativ). I det läget tänkte jag att det var bäst att passa på att få pengarna när man hade en chans, och inte riskera att det drog ut ytterligare på tiden, så jag tog pengarna istället.erbjuder dom voucher eller cash? och om voucher erbjuder dom en högre summa då?
Jag kom inte längre med BRA så vände mig till Airhelp. De verkar inte ens ha läst min beskrivning då de fortsätter prata om när jag kom fram, inte det faktum att jag behövde åka tidigare...Du hade en biljett från Malmö flygplats, så avgångstiden därifrån bör tas i akt. Hur Bra löste transport mellan MMX-AGH är en annan sak (du löste det själv och fick ersatt). MMX och AGH ingår ju inte heller i något IATA city pair (som BMA och ARN).
Du kan driva ett småmålsförfarande i lokala tingrätten eller dra det till Allmänna ReklamationsnämndenJag kom inte längre med BRA så vände mig till Airhelp. De verkar inte ens ha läst min beskrivning då de fortsätter prata om när jag kom fram, inte det faktum att jag behövde åka tidigare...
Visa bifogad bild 159445