Golfkillen
Medlem
Är det måhända en truck som har kört in i planet?
Har du inte någon form av dokumentation om flygnummer o datum är du nog "rökt". Kan inte tänka mig att flygbolag kan tvingas lämna ut passagerarnamn ( = kunder) och datum om det inte rör sig brottsmisstankar. Varför inte släppa ärendet och konstatera att du numera är en medveten resenär som sparar alla sina boarding pass etc?Om man vet med sig att man blivit drabbad av förseningar sedan detta regelverk kom till men exempelvis saknar bokningsnummer, datum osv. Vad har man då för rättigheter till att flygbolagen ger ut dessa uppgifter?
Har du inte någon form av dokumentation om flygnummer o datum är du nog "rökt". Kan inte tänka mig att flygbolag kan tvingas lämna ut passagerarnamn ( = kunder) och datum om det inte rör sig brottsmisstankar. Varför inte släppa ärendet och konstatera att du numera är en medveten resenär som sparar alla sina boarding pass etc?
@rickard_89 - du verkar ha råkat ut för mer än alla andra här tillsammans. Jag skulle nog rekommendera att du anlitar tex @Flygadvokaten eller någon annan liknande tjänst för att ta hand om dina problem. Du lär inte komma någonstans om du ska göra det själv med ärenden som är 5 år gamla.
Jag kan fylla på med ett "gott" exempel från Lufthansa. Jag skickade nedanstående till deras Customer Support den 26 maj 2014.
Min kollega, som var på samma flight, kopierade mitt mail och skickade samma fast med hennes detaljer såklart. Lufthansa ringde upp henne ca 1 vecka efter och bekräftade att hon skulle få pengar. Jag själv fick inget svar, och den 18 juni skickade jag ett påminnelsemail. Idag (10 juli), alltså 7 1/2 vecka efter mitt anspråk kom telefonsamtalet från Lufthansa.
De var väldigt korrekta, men hävdade såklart att det var ett "oförutsett tekniskt problem" men att de ville ära mitt anspråk för "customer satsifcation". Så samma gamla visa som vanligt. Jag bad om att få skriftligt på mailen, och det har jag nu fått med €250 på väg till mitt konto.
Summa summarum gick det bra till slut, men jag är lite missnöjd på svarstiden. Intressant dock att de löste min kollegas problem på ca en vecka men att mitt tog sju.
Skönt att det löste sig. Man kan däremot undra varför de väljer att behandla folk så olika. Vill man "trötta" ut resenären med att det är "extraordinar circumstances" borde det ju konsekvent göras gentemot alla som skickat in ersättning enligt EU261/2004.
Hade ni samma status inom Miles & More skulle vara intressant att veta?
Uppenbarligen ett mycket konstigt utfall som rimligen får annat utslag i domstol. Cityhopper är ju dessutom helägt av KLM och opererar helt under KL-kod.