JimmyH
Medlem
Idag fick jag åter igen samma automatsvar med ett erbjudande om 250EUR och dessutom en survey där dom ville att jag skulle svara på hur jag upplevt supporten på mitt nyligen avslutade ärende...
Några tips om hur jag bör gå vidare ?
Känns som om det är dax att anlita hjälp men vet inte om jag bör anmäla till ARN först eller bör man anmäla ärende till tysklands motsvarighet ?
Efter att åter igen fått samma automatsvar från AB så anmälde jag det hela till LBA , bifogade all korspondans som jag haft med AB och skickade även en kopia av det hela till AB. I veckan som var fick jag till slut följade från AB som nu ger med sig !
Dear Mr. NN,
We acknowledge receipt your complaint dated 2014-07-01 conceming flight AB 7249 and AB 8102 on 2014-04-11/12.
It has been passed by the Luftfahrt-Bundesamt for further processing.
First of all, we would like to apologies for the inconveniences caused by the delayed flight.
For courtesy reasons and without acknowledgement of any legal obligation we will transfer the amount of 2400,00 EUR to the indicated bank account. Kindly allow up to two weeks for the transfer to be completed.
We will make every effort to provide you with the accustomed quality of service that you have come to expect and look forward to welcoming you on board a future airberlin group service.
Yours sincerely,
Väntar med spänning på att pengarna även ska komma in på kontot
Lite tips till er som råkar ut för liknande problem.
1. Kolla upp er rättighter till ersättning och tacka inte ja till något erbjudande innan ni vet vad som gäller.
2. Läs HELA tråden eller anlita någon av alla företag som hjälper till att driva ärenden mot flygbolag.
3. Var saklig och räkna med att ni får upprepa samma samma information flera gånger.
4. Spar all korrespondens , kvitton , boardingpass mm.
5. Ha tålamod
6. Ha tålamod ( I vårt fall har det tagit mer än 3 månader)
Mvh
Jimmy
Last edited: