Har suttit med ett claim åt min mors vägnar hos Austrian Airlines sedan sensommaren 2022. Bakgrund: De avbokade en flygning som skulle göras 30 maj 2022 och bokade om till 29 maj 2022 de flyttade alltså fram avresedatumet mindre än 14 dagar innan verklig avfärd och anledning var ”adjust our flight schedule”.
I augusti skickade jag in ett claim, i början på februari 2023 fick jag svar att de minsann inte kunde se några ”cancellations or flight irregularity” kopplade till bokningen. Jag fick bifoga mejlet jag fått i mitten på maj som beskrev situationen. Idag fick jag svar att det visst rörde sig om ”Air Traffic Flow Management restrictions” , svarade på vändande mejl att jag ville ha bevis på dessa restriktioner.
Nu väntar jag på svar, är det bara att stå på sig eller slutar man tjafsa med kundtjänsten och tar detta till ARN?
I augusti skickade jag in ett claim, i början på februari 2023 fick jag svar att de minsann inte kunde se några ”cancellations or flight irregularity” kopplade till bokningen. Jag fick bifoga mejlet jag fått i mitten på maj som beskrev situationen. Idag fick jag svar att det visst rörde sig om ”Air Traffic Flow Management restrictions” , svarade på vändande mejl att jag ville ha bevis på dessa restriktioner.
Nu väntar jag på svar, är det bara att stå på sig eller slutar man tjafsa med kundtjänsten och tar detta till ARN?