Synd att inte SAS svarade så nämnden kunde pröva ärendet materiellt och inte meddela en form av tredskodom. Men trevligt att du fått rätt!Delar med mig ett ärende som jag hade lämnat till ARN som jag tror är intressant för många här inne. SAS ställde in vårt flyg till Amsterdam några timmar innan avgång och bokade om oss till KLM samma dag. Vi hade fått ersättning för inställt flyg men vi nedgraderas också från SAS Plus till KLM ekonomi.
SAS skrev så här när jag bad om ersättning, och hörde inte av sig mera när jag påpekade att visst Y är SAS Plus men KLM har inte premium ekonomi:
Jag låter ARNs beslut berätta resten:
Nu återstår att se om SAS betalar, men jag är än så länge rätt nöjd med uttalandet. Principen är viktigare för mig än att jag får pengarna. Nu har jag dessutom ett uttalande att hänvisa till nästa gång... Att jag ens drog det till ARN berodde på att SAS skickade fullständiga skit svar i flera ärende där de uppenbart hade fel. Jag valde till slut att dra alla som hade goda chanser till ARN respektive domstol för jag hade haft nog.
Jag kan dock förstå SAS, någon på SAS har tänkt till och sagt "vi kan ju tusan inte säga som det är, att servicenivån i KLM ekonomi mostvarar SAS plus....."