danielhog
Medlem
Angående birdstrike så hittar jag nedan avgörande som säger att birdstrike är extraordinärt, jag hittar också en post på forumet som säger annat men där jag inte hittar själva domen, något som har bättre koll än mig?
@palmen tänkte du på någon dom eller är det mer allmän uppfattning du har? Vill absolut inte hänga ut eller sätta dit någon utan bara reda ut frågan och när jag sökte birdstrike på forumet kom följande inlägg upp och jag undrar bara vad som fått dig att ändra uppfattning.
Inlägget från 2017, så mycket har hänt sen dess:
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 283 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Någon annars som vet vad @Smuffe syftar på här? Inlägg från 2016.
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 213 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Dom gällande birdstrike som extraordinärt:
CURIA - Documents
Den domen har också citerats av Bird & Bird på deras hemsida.
@palmen tänkte du på någon dom eller är det mer allmän uppfattning du har? Vill absolut inte hänga ut eller sätta dit någon utan bara reda ut frågan och när jag sökte birdstrike på forumet kom följande inlägg upp och jag undrar bara vad som fått dig att ändra uppfattning.
Inlägget från 2017, så mycket har hänt sen dess:
Bird strike i sig är extraordinärt, men en birdstrike dagen innan ska inte räknas in i detta.
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 283 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Någon annars som vet vad @Smuffe syftar på här? Inlägg från 2016.
Jag hade återkommit till SAS och förklarat att The European Court of Justice har fattat sitt beslut och att de har skapat ett prejudikat.
ARN's tidigare beslut togs före domstolsmålet och bör därmed häva tidigare beslut hos ARN.
På dom bara.
Lycka till!
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 213 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Dom gällande birdstrike som extraordinärt:
CURIA - Documents
must be interpreted as meaning that a collision between an aircraft and a bird is classified under the concept of ‘extraordinary circumstances’ within the meaning of that provision.
Den domen har också citerats av Bird & Bird på deras hemsida.