Homer
Medlem
Jag flög den 12/12 hem med SK020 från ARN till LLA. På grund av dåligt väder (ishalka) i Luleå styrdes vi om till Skellefteå. Inga konstigheter kring detta beslut (bättre det än att glida av banan), och där kräver jag heller ingenting av SAS.
Dock: nästa morgon skulle samma flygmaskin föra mig och tjejen till Arlanda, då som SK001, för vidare anslutning till Linate. Jag anmälde detta till SAS och nämnde att jag varit med på samma plan kvällen före. Nu svarar SAS följande:
Detta är väl ändå inte korrekt? Det här svarade jag:
Har jag fel? Jag tycker mig minnas att en extraordinär omständighet inte kan spilla över på det sättet, särskilt inte när det är så långt mellan flighterna (8 timmar från den försenade ankomsttiden till ordinarie avgångstid för SK001). Vi förlorade hela fredagen i och med förseningen till Milano, och hamnade dessutom på Malpensa (du milde tid..).
Här, de som bråkar om Norwegian har hittat svaret åt dig
"Enligt bolaget försenades flygningen på grund av att en föregående flygning hade försenats p.g.a. flygplansbyte. EU-domstolen har fastslagit att extraordinära omständigheter endast får avse "ett visst flygplan en viss dag", och att detta inte kan anses vara fallet när en passagerare nekas ombordstigning på grund av omläggning av flygningar till följd av extraordinära omständigheter som har påverkat en tidigare flygning (se EU-domstolens dom den 4 oktober 2012 i mål C-22/11, Finnair, punkt 37). "
Resor referat 2012-08741 - ARN
http://www.businessclass.se/forum/o...gian-verkar-aldrig-ta-slut-25.html#post203470