Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Nu har du nog drömt något. SAS har haft fasta priser för uppgraderingar på flygplatsen i över ett decennium.

Om du fått svaret 23000 så har det varit att boka om din flight till Business, inte att uppgradera befintlig bokning.
Detta var vid gaten på CPH till Beijing. På vägen tillbaka vid incheckningen fick jag ett ett mycket bättre pris typ 5.000 kr (kommer inte ihåg exakt) så det tog jag. Året var 2019 så absolut inte up to date men ändå ingen dröm.
Om det var en uppgradering eller inte vet jag inte då jag bara frågade om det fanns platser kvar och vad det skulle kosta att uppgradera.

Detta var vid gaten på CPH till Beijing. På vägen tillbaka vid incheckningen fick jag ett ett mycket bättre pris typ 5.000 kr (kommer inte ihåg exakt) så det tog jag. Året var 2019 så absolut inte up to date men ändå ingen dröm.
Om det var en uppgradering eller inte vet jag inte då jag bara frågade om det fanns platser kvar och vad det skulle kosta att uppgradera.
Priset du fick var att köpa biljett i Business (mellanskillnaden mot vad du betalat). Det var inte priset för uppgradering, då det varit en fast summa i över 10 år nu på uppgraderingar.

Priset du fick var att köpa biljett i Business (mellanskillnaden mot vad du betalat). Det var inte priset för uppgradering, då det varit en fast summa i över 10 år nu på uppgraderingar.
Ok, intressant. Men det måste vara olika priser beroende på varifrån man åker även om alla jag gjort det på varit långresor? Från Arlanda har jag bara gjort det till USA och under kampanjer men då, många år sedan, kostade det 2500 kr.

Ok, intressant. Men det måste vara olika priser beroende på varifrån man åker även om alla jag gjort det på varit långresor? Från Arlanda har jag bara gjort det till USA och under kampanjer men då, många år sedan, kostade det 2500 kr.
Nej det är samma kostnad oavsett destination. Economy till Premium 15k poäng, Economy till Business 50k poäng, Premium till Business 35k poäng.
Cashuppgradering kommer jag inte ihåg exakt vad kostnaden är, men det är också samma oberoende av destination.

Du kan enbart uppgradera longhaul flighter (interkontinentala flyg) på flygplatsen, inte flyg inom Europa.

att uppgradera för 2500 till business på kampanj låter ju som ett no brainer, det är dock betdylgit dyrare än så nuförtiden.
Det kan skilja lite i pris beroemde på flygplats då det kan debiteras i olika valutor. Men det är inte skillnda pre sträcka.

Toppen