Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej,

Jag ska flyga CPH - ICN på måndag och just nu är minimum budet på 58 000 poäng / person för att uppgradera till business.

Är det smartast att lägga ett bud i appen eller ska man vänta tills man är på flygplatsen och göra det i gaten?

Ska man ha is i magen om det idag står att det finns 4 platser till sälj på SAS.se? Eller dessa inkluderas ej i plusgrade? Tänker om man kan komma billigare undan direkt på flygplatsen än 58k per person via appen

Ska man ha is i magen om det idag står att det finns 4 platser till sälj på SAS.se? Eller dessa inkluderas ej i plusgrade? Tänker om man kan komma billigare undan direkt på flygplatsen än 58k per person via appen
Är det 4 platser till försäljnign är det extremt liten chans att bud går igenom för uppgradering.
Om det "bara" finns 4 platser kvar till försäljning är risken ännu större att de tilldelas vinnande budgivare.
Stämmer inte enligt mina erfarenheter. SAS sparar alltid några platser till försäljning sista dygnet och uppgradering på flygplatsen, de brukar aldrig uppgradera allt i förväg via plusgrade.

Det finns en liten liten chans att man kan uppgradera vid gaten nära avgång, om det blir någon no show, jag fick en sådan till uppgradering till LAX från CPH genom att fråga vid gaten, resenärens anslutnings flyg var försenat in till CPH.

Är det 4 platser till försäljnign är det extremt liten chans att bud går igenom för uppgradering.

Stämmer inte enligt mina erfarenheter. SAS sparar alltid några platser till försäljning sista dygnet och uppgradering på flygplatsen, de brukar aldrig uppgradera allt i förväg via plusgrade.

58.000p är ju mer än vad man betalar vid gate, så budgivare bör gå före

Toppen