Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

58.000p är ju mer än vad man betalar vid gate, så budgivare bör gå före
Inte så det fungerar, kommer någon sista dygnet och vill köpa biljett går det före, betydligt mer pengar där än 58k poäng.

Det finns incitament att ha platser kvar och inte fylla fullt i förväg. Det händer ju även att de nekar bud från EBD och sen ger samma person en gratis courtesy upgrade.

Vad jag kan se så brukar SAS uppgradera vid 24t innan avgång tills det finns 6 platser kvar. Vid 6t innan görs samma tills kabinen är full.
24h innan och 6 platser stämmer helt med min observation också.
6h innan stämmer säkert i vissa fall, men jag har också varit med om nekade uppgraderingar och att man sedan kunnat uppgradera på plats. Det kan ju ha fler anledningar, folk som missar connection då platser öppnas upp mm.

24h innan och 6 platser stämmer helt med min observation också.
6h innan stämmer säkert i vissa fall, men jag har också varit med om nekade uppgraderingar och att man sedan kunnat uppgradera på plats. Det kan ju ha fler anledningar, folk som missar connection då platser öppnas upp mm.
Senast jag fick igenom en uppgradering vid gate så var det en Pandion no show så de uppgraderade inte mig förens grupp 3-4 hade börjat boarding och hen inte hade passerat genom security ännu. Jag stod ju vid gate-disken och väntade så överhörde lite av deras diskussioner.

Jag fick två businessbiljetter på minimum bud, vilket jag inte kan förstå eftersom högsta bud var 115k per person och mitt var rankat nr 10… men jag klagar inte, landat i Seoul nu och hade en fantastisk flygtur i business☺️

Det enda man kan klaga på är att uttaget till hörlurarna inte fungerade, så jag kunde inte titta på film under hela resan…. Och servicen var lite till och från

Toppen