Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag förstår absolut matematiken men om de

1. har en lägsta budnivå
2. har platser kvar

tycker jag det är konstigt om de inte accepterar ett bud. Är även EBG så vad jag förstod av formeln så skulle mitt bud räknas som +20%. Från + till business har de inte släppt någon plats och fortsatt har de tre platser kvar.
(Utifrån forum här har tidigare uppgraderingar skett vid 38350,25000,22935)

Jag förstår absolut matematiken men om de

1. har en lägsta budnivå
2. har platser kvar

tycker jag det är konstigt om de inte accepterar ett bud. Är även EBG så vad jag förstod av formeln så skulle mitt bud räknas som +20%. Från + till business har de inte släppt någon plats och fortsatt har de tre platser kvar.
(Utifrån forum här har tidigare uppgraderingar skett vid 38350,25000,22935)

Ahh, nu förstår jag hur du menar, men nej, SAS bjudsystem fungerar inte som på Ebay. Att lägsta bud var 30.000 betyder inte att någon annan bjudit 30.000 och att du måste bjuda över. SAS system är en helt dold budgivning där alla kan bjuda vad de tycker en uppgradering är värd. Säg att 4 stycken bjuder på Plus->Business med poängen 22.000, 22.100, 22.400, 60.000
När det är 48h kvar meddelar SAS till Plusgrade att upp till 8 stycken kan flyttas upp till Business, alla fyra buden går då igenom.

Därför bjuder jag aldrig mer än lägsta bud, man riskerar ju bara att lura sig själv och bli av med fler poäng än som hade behövts. Går den inte igenom så är det enligt min erfarenhet mest beroende på att inga platser släpptes till Plusgrade alls.

Är det någon idé att buda på en businessplats om det inte finns några businessbiljetter till försäljning längre på sas hemsida?

Rutt: ARN-EWR Departure 9 mars

Omöjligt att säga så här långt innan.
Personligen lägger jag oftast nära till minibud om jag budar, men det beror ju på hur mycket du vill ha business. Tittar man nu på seatmap är det vidöppet. 3 dagar före avresa vet man dock mer hur läget ser ut, om det fortfarande är väldigt mycket lediga platser skulle jag lägga nära minimum då det troligtvis går igenom. Är det färre platser kvar lär man behöva lägga högre bud.
Visa bifogad bild 72730

Lägg ett lågt bud nu tycker jag och ändra sedan närmre avgång om förutsättningarna ändras.

Vad tror du om budning nu sådär fem dagar före?

Tack på förhand

Vad tror du om budning nu sådär fem dagar före?

Tack på förhand
Den verkar slutsåld i Business så ha inte för höga förhoppningar, dock kan den vara överbokad så att du får gratis OP-up från Plus, eller CU om du är EBD. Alla säten utom ett är markerat som taget enligt seatmap.

C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9

Men som agehall brukar säga, seatmapen betyder inget, flighten kan vara helt tom bara att SAS just nu inte vill sälja några platser.

Toppen