Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej, nybörjarfråga här men vad bestämmer skatterna för uppgradering? Gjorde en uppgradering från GO till BUSINESS, Arlanda till Washington via Köpenhamn på lägsta poäng som blev godkänd men de tillkom också 1180kr extra i skatter.

Hej, nybörjarfråga här men vad bestämmer skatterna för uppgradering? Gjorde en uppgradering från GO till BUSINESS, Arlanda till Washington via Köpenhamn på lägsta poäng som blev godkänd men de tillkom också 1180kr extra i skatter.
Om du tänker på mailet som skickats ut med uppgifter om skatter så kan du bortse från det. Det står också i det första mailet som gått ut att du kan bortse från det.
Håller med om att det kan anses vara lite förvirrande, men du behöver inte betala något extra för skatterna. Det enda du betalar är de poäng som du lagt som bud.

Orkar inte läsa 171 sidor och då inget nämndes på sida 1-3 tar jag ett par frågor (igen?).
Kan man på ngt sätt logga in och se tidigare lagt bud? Jag lyckas logga in på plusgrade men hamnar då på budsidan, dvs jag kan lägga nytt bud men inte se befintligt bud :rolleyes: (har skärmdump på befintligt bud men vill gärna se att det finns i SAS system)
Om ja, kan man då också uppdatera sin status utan att lägga om/nytt bud?

Orkar inte läsa 171 sidor och då inget nämndes på sida 1-3 tar jag ett par frågor (igen?).
Kan man på ngt sätt logga in och se tidigare lagt bud? Jag lyckas logga in på plusgrade men hamnar då på budsidan, dvs jag kan lägga nytt bud men inte se befintligt bud :rolleyes: (har skärmdump på befintligt bud men vill gärna se att det finns i SAS system)
Om ja, kan man då också uppdatera sin status utan att lägga om/nytt bud?

Om du inte ser något befintligt bud så har du inte lagt något. Du får ett mail om lagt bud till din reggade mailadress med länk till budsidan.

Har en SAS-flight mellan Oslo och Miami i nästa vecka med infant i knät. Det är konstaterat att man inte kan buda för en uppgradering när man har en infant i bokningen men vad gäller vid uppgrade för poäng vid gate? Är det någon som har lyckats med en sådan uppgradering med infant i bokningen eller vet om det är tillåtet/inte tillåtet?

Har en flight imorgon som jag försökte få upp från plus till business. (ARN-EWR) Lägsta möjliga bud var 30000, jag la 39000. blev denied men när jag tittar på SAS idag ser jag att det fortfarande finns 3 platser kvar. Tisdagar är väl generellt en lågflygdag och det är ju väldigt tveksamt om de kommer lyckas sälja dessa tre platser idag? Förstår någon hur plusgrade fungerar?

Det är väl inget konstigt att de nekar bud, det finns ju inga garantier vare sig om antal platser, budnivå eller att de ska accepteras.

Att SAS vill behålla ett litet antal stolar till försäljning är ju lätt att förstå om man kikar på vad en sådan stol kostar. Skillnaden för SAS att ”sälja” en stol till dig via Plusgrade för 39 000 poäng idag eller att du/någon annan ”köper” den för 35 000 poäng i Servicedesken imorgon är närmast försumbar, jämfört mot chansen att få sälja samma stol för de 27 344kr som den just nu kostar. Bara möjligheten att under de närmaste 24 timmarna få in grova 27 000kr gör ju att SAS gladeligen chansar med de 4000 poängen som de möjligen stod att vinna med ditt bud. Jag är lika övertygad om att du/någon annan kommer köpa de eventuellt återstående platserna imorgon i alla fall, låt vara till ett fåtal tusen poäng mindre.

Toppen