Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej @palmen
Ursäkta mig, hade IT-problem, blivit flera inlägg, felciterat etc. Anslutningen timade ut några gånger.

Frågan var bokningsläget på SK995 CPH PEK Söndag 2105 men tror det var det @Canadien
svarade på :D

Vet inte om det rapporterats på annat håll, men det verkar som att Plusgrade funkar för award tickets nu oxå. Såg det på Upgrade your flight ticket to SAS Plus or SAS Business | SAS idag när jag skulle kolla bud på näst resa. Någon som provat?
Edit: jag har totalt missat det... Verkar vara gamla nyheter Plusgrade på Award-billetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Står skrivet stort och fint med en röd dekal på Plusgradesidan i alla fall :)
Måste vara nygammalt isf. Jag testade häromdagen och då gick det inte men nu funkade det! Tack, blir spännande om sisådär 7,5 månader..:rolleyes:

Måste vara nygammalt isf. Jag testade häromdagen och då gick det inte men nu funkade det! Tack, blir spännande om sisådär 7,5 månader..:rolleyes:
Det som triggade mitt tidigare inlägg var just hur det marknadsfördes på sas.se för tillfället: "New! Now also for awards tickets" .

Så kanske någon form av revamp av möjligheten.

Hej,
Är det fortfarande så att man inte kan lägga enskilda bud på en gruppbokning eftersom hela gruppen har samma bokningsnummer?

Ber på förhand om ursäkt ifall min fråga redan finns besvarad i denna tråd...

Finns det någon uppfattning kring SAS benägenhet att flytta på Plusskylten i kabinen och därmed öka antalet rader i Plus?

Har en resa till FCO om ett par veckor och har lagt ett bud. Finns inga tillgängliga biljetter till salu (varken i Go eller Plus). Men till skillnad från longhaul så kan ju SAS påverka antalet Plusstolar på intra Europa.

Några erfarenheter bland alla erfarna resenärer här? :)

Plus skylten flyttas beroende på efterfrågan på inrikes och inom Europa. Vid fullbokad flight flyttas skylten beroende på t.ex hur många som budat på upgrade. Om säteskonfigurationen är 3+3 gäller det att tre personer ska uppgraderas då man inte sätter Plus på t.ex 10A och Go på 10B+C.

Sen kan det alltid bli sent flygplansbyte och då försvinner ovan nämnda bekymmer.

Hoppas det var svaret på din fråga.

Toppen