Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Åker ARN-LAX nu på onsdag och tänkte lägga ett bud idag på business.

Vad gäller för dessa förutsättningar tycker ni? Har nu en Plus Saver-biljett.

seats.JPG
seats.JPG

Attachments

• seats.JPG
    seats.JPG
    27,6 KB · Visningar: 230
Z0 är inget man behöver tänka på?
Nej.
Och även om det vore t ex C2 skulle jag inte lägga mer än lägsta bud. Eftersom det är sluten budgivning finns det liksom ingen vits med att lägga högre annat än att riskera att bli blåst, man får aldrig reda på om man var för låg/hög, att det inte gick igenom kan bero på att de inte släppte några platser alls.

Om man alltid budar lägsta riskerar man iallafall inte att ha bjudit för högt.

Har en bokning i Go light för juli, vi räknade med lite gratisväskor eftersom vi är EBG och EBS. eftersom vi måste ha med väskor tänkte jag lägga ett bud på att uppgradera en av oss till plus så vi kan få med oss lite väskor.

Hur gör man för att lägga ett bud för en upgrade av en resenär i en bokning som innehåller tre pers?

Du får be SAS splitta upp bokningen på olika PNR (tror jag det heter)

Har en bokning i Go light för juli, vi räknade med lite gratisväskor eftersom vi är EBG och EBS. eftersom vi måste ha med väskor tänkte jag lägga ett bud på att uppgradera en av oss till plus så vi kan få med oss lite väskor.

Hur gör man för att lägga ett bud för en upgrade av en resenär i en bokning som innehåller tre pers?

Du får be SAS splitta upp bokningen på olika PNR (tror jag det heter)

Precis som MrDollar säger så får du be om att de delar på bokningen "splittar den" så ni får olika PNR,
taktiskt har du lite val att göra, ska ni splitta ut EBS eller EBG och vem har poängen att uppgradera med eller är det cash?

Toppen