Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har en bokning i Go light för juli, vi räknade med lite gratisväskor eftersom vi är EBG och EBS. eftersom vi måste ha med väskor tänkte jag lägga ett bud på att uppgradera en av oss till plus så vi kan få med oss lite väskor.

Hur gör man för att lägga ett bud för en upgrade av en resenär i en bokning som innehåller tre pers?

Plusgrade ska normalt inte ge extra bagage. Iallafall var det så innan införandet av GoLight. Så vill ni vara säkra på att checka in väskor bör dessa köpas till.

Upgrade your flight - SAS

In SAS Plus, you can:
  • Speed through the airport with SAS Fast Track
  • Relax in SAS Lounges
  • Stretch your legs in wider, more comfortable seats in a separate cabin
  • Enjoy food & beverages onboard
  • Charge your devices at your personal power outlet with USB port
  • Earn more EuroBonus points
  • Bagage allowance according to original booking class

In SAS Business you can:
(in addition to the benefits of SAS Plus)
  • Relax in our fully flat seats with luxurious bedding and
  • massage functionality in the separate Business cabin
  • Freshen up with your complimentary comfort kit
  • Enjoy a delicious three-course meal and inflight buffet
  • Earn even more EuroBonus points
  • Bagage allowance according to original booking class

Hej! Nybörjarfråga - är det inte samma inloggning på plusgrade-sidan när jag lämnar bud med poäng som när jag loggar in på SAS hemsida? Jag kommer inte in nämligen....

Jag har fått igenom bud på bokningar som är genomförda av mig men poängbud från en statuslös familjemedlems konto.
Det är svårt att veta hur det fungerar. Det finns inget som ger en ledtråd till hur det skulle vara tyvärr.

Har vi fått svar hur detta funkar?
EBB bjuder åt mig som EBD på en resa.
Räknas budet som EBB eller EBD?

Hej! Nybörjarfråga - är det inte samma inloggning på plusgrade-sidan när jag lämnar bud med poäng som när jag loggar in på SAS hemsida? Jag kommer inte in nämligen....

Jo MEN(!) du måste använda ditt användarnamn för att logga in, går inte med email/eurobonusnummer etc. Användarnamn tror jag inte heller går att ändra, det är samma som när du först skapade ditt konto. Email och andra uppgifter kan man ändra över tid.

Jo MEN(!) du måste använda ditt användarnamn för att logga in, går inte med email/eurobonusnummer etc. Användarnamn tror jag inte heller går att ändra, det är samma som när du först skapade ditt konto. Email och andra uppgifter kan man ändra över tid.
Aha, då är det därför som jag inte kan logga ino_O Tack för tips! Förstår inte bara vad mitt användarnamn är. Hittar inte det när jag loggar in på SAS hemsida. Vet du?

Toppen