Jag tycker att allt tyder på att de nya reglerna gäller fr.o.m 1 november.Fråga, hittar inget svar på detta, om jag cancellerar min nuvarande bokade 2-4-1 som jag bokat i april 2015 på min juni 2014-juni 2015 voucher, kommer den då gälla för hela 2015?
Så att jag kan boka av min 2015 aprilresa och köra i augusti 2015 istället.
Jag har ett norskt Amex Eurobonus där de redan introducerat 2-4-1 voucher med *A intjänade under 2014.
När jag skulle boka resa ARN - LAX nästa år fanns det endast biljetter med Swiss i Economy under de datumen jag skall åka. För 3 biljetter (2 vuxna och 1 barn) skulle de ha ca 10500 kr i skatter, avgifter och bränsletillägg, 140000 EB-poäng samt en 2-4-1 voucher. Jag tycker att det var dålig valuta för poängen om man jämför med att åka med SAS. Om jag minns rätt var det betydligt mindre avgifter sist jag åkte till SFO med SAS samt att jag då också fick halva priset på min dotters biljett. Det slutade med att jag köpte biljetter till LAX med Lufthansa och United för ca 15000.
Att man nu även kan resa med *A är enligt mig inte så fördelaktigt så länge man inte bokar i en högre klass eller har något smart knep för att komma undan avgifterna. Dock ökar tillgången på biljetter och destinationer och det är ju bra.
Jag har ett norskt Amex Eurobonus där de redan introducerat 2-4-1 voucher med *A intjänade under 2014.
När jag skulle boka resa ARN - LAX nästa år fanns det endast biljetter med Swiss i Economy under de datumen jag skall åka. För 3 biljetter (2 vuxna och 1 barn) skulle de ha ca 10500 kr i skatter, avgifter och bränsletillägg, 140000 EB-poäng samt en 2-4-1 voucher. Jag tycker att det var dålig valuta för poängen om man jämför med att åka med SAS. Om jag minns rätt var det betydligt mindre avgifter sist jag åkte till SFO med SAS samt att jag då också fick halva priset på min dotters biljett. Det slutade med att jag köpte biljetter till LAX med Lufthansa och United för ca 15000.
Att man nu även kan resa med *A är enligt mig inte så fördelaktigt så länge man inte bokar i en högre klass eller har något smart knep för att komma undan avgifterna. Dock ökar tillgången på biljetter och destinationer och det är ju bra.
Jag har ett norskt Amex Eurobonus där de redan introducerat 2-4-1 voucher med *A intjänade under 2014.
När jag skulle boka resa ARN - LAX nästa år fanns det endast biljetter med Swiss i Economy under de datumen jag skall åka. För 3 biljetter (2 vuxna och 1 barn) skulle de ha ca 10500 kr i skatter, avgifter och bränsletillägg, 140000 EB-poäng samt en 2-4-1 voucher. Jag tycker att det var dålig valuta för poängen om man jämför med att åka med SAS. Om jag minns rätt var det betydligt mindre avgifter sist jag åkte till SFO med SAS samt att jag då också fick halva priset på min dotters biljett. Det slutade med att jag köpte biljetter till LAX med Lufthansa och United för ca 15000.
Att man nu även kan resa med *A är enligt mig inte så fördelaktigt så länge man inte bokar i en högre klass eller har något smart knep för att komma undan avgifterna. Dock ökar tillgången på biljetter och destinationer och det är ju bra.
Mitt extrakort ser exakt likadant ut som "originalkortet" med undantag för att det står AC efter mitt namn. (additional card)Är det någon som vet om ett extrakort får "Diamondlogga" på sig då jag som huvudkortsinnehavare är Diamond eller om det kommer som ett neutralt kort eller om det står Silver på det då extrakortsanvändaren är Silver?