Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

charlesswe

Medlem
Vet ni om det är möjligt att be om att få dem här 20.000 baspoängen senare så att man får dem vid början av EBs kvalificeringsår? De borde ha tänkt på detta med målgruppen de har i sikt med Elite kortet...
 

Börling

Medlem
Jag har en fundering. Jag har idag Sas AMEX, min spend till idag är 280.000 kr. Mitt EB år går ut siste oktober. Jag har inga problem att komma upp i 300.000 kr innan årets slut. Om jag skulle ansöka om det nya premium kortet 1 november och komma upp i 300.000 innan siste december kommer jag då att få den andra vouchern som är giltig i hela Star Alliance. Eller måste jag göra hela min spend på det nya kortet? Hoppas någon kan svaret på detta.
 

jth

Medlem
Jaha, jag upptäckte just att jag triggat min voucher för i år... rent slarv att man inte har koll på spenden. Får hoppas de låter de nya reglerna gälla för vouchers även före 1a nov då, verkar ju vara lite olika uppgifter enligt informationen i den här tråden.
 
Tydligen får man 20 000 bas poäng varje år. Det hade jag missat faktiskt.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    166,8 KB · Visningar: 381

agehall

Medlem
Vet ni om det är möjligt att be om att få dem här 20.000 baspoängen senare så att man får dem vid början av EBs kvalificeringsår? De borde ha tänkt på detta med målgruppen de har i sikt med Elite kortet...

Spelar väl ingen roll om du får 20k nu eller senare? Du lär ju hinna få 20k nästa medlemsår också kan man tycka.
 

FFS

Medlem
Det spelar väl bara roll första året om man inte redan har någon status. Börjar man på noll är det ju trevligt att komma upp till guld tidigt på intjäningsåret.
 

fmansson

Medlem
Är det någon som vet om ett extrakort får "Diamondlogga" på sig då jag som huvudkortsinnehavare är Diamond eller om det kommer som ett neutralt kort eller om det står Silver på det då extrakortsanvändaren är Silver?
 

CharlieK

Medlem
Är det någon som vet om ett extrakort får "Diamondlogga" på sig då jag som huvudkortsinnehavare är Diamond eller om det kommer som ett neutralt kort eller om det står Silver på det då extrakortsanvändaren är Silver?
Har inget extrakort till mitt AMEX, men jag vet att EB MC extrakort är ett vanligt kreditkort där det står "Point Earner" på, dvs ingen status ö.h.t. Är inte helt hundra men skulle tippa att det är samma för AMEX.
 
Toppen