Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Ser nu i Spenn appen att trots att jag har Sverige och Svenska i min profil så är valutan ställd på Norge? Har ni andra så också?

I appen kan man välja land, språk och valuta. Det valde man när man registrerade sig (om jag minns rätt), och går att ändra i efterhand via sin profil.

a5360ef4f08ed433c16c8bf4124076d1.jpg

Japp, har ändrat nu. Någon som har koll på vad som ger intjäning av Spenn vid övernattning. Är det rumspriset med eller utan moms som ger 3spenn per 10kr? Och vad gäller för övriga kostnader på hotellet som parkering eller restaurang?

Så åtminstone vissa (alla?) som fick igång appen tidigt fick ingen välkomstgåva medan andra som fick igång den senare fick det. Ja ja, ungefär som förväntat alltså.
Klagade till chatbotten. Fick faktiskt ett förvånade bra svar.

"Vi beklagar att du inte fick din välkomstgåva på 1001 spenn när du började använda appen den 19/11. För att hjälpa dig med detta, rekommenderar vi att du kontaktar vår support under öppettider. En liveagent kommer att vara redo att hjälpa dig om du begär det. Om det är efter öppettider, kommer vi att skapa ett ärende för dig.

Det är möjligt att det beror på en teknisk issue som har lösts sedan den 19/11, vilket kan ha orsakat att du inte fick din välkomstgåva. Din bekants erfarenhet av att få välkomstgåvan den 22/11 tyder på att det kan vara en teknisk issue som har åtgärdats.

Vi rekommenderar att du försöker att inkludera eventuella felkoder eller skärmdumpar relaterade till problemet när du kontaktar oss, så att vi kan identifiera problemet snabbare och ge en korrekt lösning
."

Får se om den mänskliga supporten är lika samarbetsvillig. Bad chatbotten att skapa ett ärende vilket botten sade att den gjorde.

Bodde i natt på Clarion Grand i Helsingborg och för 1764:- blev det 529 spenn + de extra statusprocenten. 290:- i parkeringsgaraget gav inga Spenn. Det kommer inte bli många frinätter med detta upplägg.

Toppen