Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Efter att det varit "kampanj" med extra intjäning som flyttats fram flera gånger blev nu nya nivåerna permanenta och i samband med det gjorde man tydligare kring bas/bonus-intjäning så att 3x-kampanjer bara gäller bas. Intjäning per 10kr/1EUR:
Platinum: 3 bas + 3 boost
Gold: 3 bas + 2 boost
Silver: 3 bas + 1 boost
Member: 3 bas

För mig som får ut i snitt 15 öre/Spenn i värde så tycker jag (till skillnad från 99% här på BC) att intjäningen är ganska bra med tanke på att man får 3,5% via Refunder också. Då blir det 14% återbäring totalt (räknat betalar med Strawberry MC) och lägg därtill ganska regelbundna kampanjer på Refunder och Strawberry så blir det ännu bättre.

Ja, så länge man klarar att ha hög status så är det numera ett Ok program. Upplever att frinätter kostar runt 10k poäng på super saver och 15-20k på ordinarie. Har man då platinum så får man då en frinatt per 9-18 bodda nätter.

• Gilla
Reactions: hco
Ja, så länge man klarar att ha hög status så är det numera ett Ok program. Upplever att frinätter kostar runt 10k poäng på super saver och 15-20k på ordinarie. Har man då platinum så får man då en frinatt per 9-18 bodda nätter.
Problemet är väl att det är ”too little, too late”. Jag sa upp kortet direkt när det gick över till spenn och flyttade mina nätter till hotels.com och Scandic. Nu har jag två månader kvar innan jag tappar platinum (använde förmånen för att förlänga 12mån) och har 1 kvalificerad natt. Nä jag kommer inte tillbaka som det ser ut just nu.

Vi är många som klagat konstant och bra de höjt intjäningen. Ok program är dock att ta i

Hur får du fram 9 nätter? Supersaverdeal i Knäckebröhult en storming vinternatt eller något mer attraktivt?

10000/0,6=16 666,667/9=1 852kr/natt 1 bonusnatt á 10k spenn med högsta nivå.

Jämför Vi detta med matchad Scandic Lvl6
1852x3+1000=6 556x9/2=29 502EB

Cashback möjlig med bägge, dessutom fortsatt poängintjäning i restaurangen hos Scandic.

Sammanfattning med högsta nivå
Spend 16667kr
1 frinatt superdeal Strawberry, värt 1000kr?
Eller
29502 EB hos Scandic, 0,565EB/kr spend.

Helt annan bättre värld med intjäning hos Scandic, men ska sägas att det blir någon enstaka natt framöver med Strawberry när det passar. Äntligen lite mer tillbaka.

Som LT platinum med noll spenn är det ändå intressant att höra om det kommer förbättringar. Noterade mailet om 0,6p/kr men reagerade inte.

Som jag uppfattar är ju spenn bara en cash-ekvivalent, dvs om spenn-priset är "lågt" är det för att cash-priset också är lågt. Dvs när det finns "superdeal" på spenn finns det också låga cashpriset.
Jag skulle basera ev framtida köp hos strawberry på vad värdet regelmässigt är på spenn. Det måste ju upp på 17öre/spenn för att det ska generera 1 bonusnatt per 10 betalda nätter, som på något vis är mitt minimum.

Höjningen till 0,6spenn/kr hjälper ju till, men hur är värdet på spenn för den som tar ut bonusnätter på orter/platser som är populära och på tidpunkter som är när man behöver sova på hotell?

Vi är många som klagat konstant och bra de höjt intjäningen. Ok program är dock att ta i

Hur får du fram 9 nätter? Supersaverdeal i Knäckebröhult en storming vinternatt eller något mer attraktivt?

Cashback möjlig med bägge, dessutom fortsatt poängintjäning i restaurangen hos Scandic.

Spend 16667kr
Eller

Helt annan bättre värld med intjäning hos Scandic, men ska sägas att det blir någon enstaka natt framöver med Strawberry när det passar. Äntligen lite mer tillbaka.
Hänger inte med på kalkylen. Är väl 1.77EB/kr spend? Annars är det ju väldigt dåligt.

Nja, går inte att få cashback på Scandic om man använder företagskod vilket jag behöver göra som bara är lv5.

Är såklart olika hur man använder sina bonuspoäng. Om man vill hitta sweetspots där hotellet i vanliga fall kostar 4000/natt och boka det för poäng => Scandic helt klart bättre. Men jag som mest använder poängen under sommarsemestern/staycations så får jag ut 15 öre i snitt per Spenn.

Edit: den största skillnaden för mig som egenföretagare är dock att Strawberry i princip alltid är flera hundralappar billigare. Det ger ju också sämre "casback" eftersom rummen kostar mindre. Men eftersom det är "mina" pengar från början så är rumspriset inte oväsentligt.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K

Spend 16667kr
Eller

Ja, Scandic är mycket bättre än Strawberry, det är inte tal om annat.

Jag bor primärt på Comfort/Comfort express i Norge, och då ligger rummen runt 1500 kronor natten, och 10k eller 15-20k för awards. Ska man ha lyx/attraktivt så är Strawberry fel kedja.

Ja, Scandic är mycket bättre än Strawberry, det är inte tal om annat.

Jag bor primärt på Comfort/Comfort express i Norge, och då ligger rummen runt 1500 kronor natten, och 10k eller 15-20k för awards. Ska man ha lyx/attraktivt så är Strawberry fel kedja.
Lustigt att du nämner det! När jag började med Nordic Choice var det just för att hotellen i snitt alltid höll bättre klass än Scandic. Det var litet dyrare men då tyckte jag att det var värt det. Och så klart inte lyx nivå, men rejält bättre för lite extra pengar.

Scandic är fortfarande inte speciellt ombonade tycker jag, påfallande ofta laminatgolv och råa betongväggar. Men skalan väger över på Scandic trots allt

Höjningen till 0,6spenn/kr hjälper ju till, men hur är värdet på spenn för den som tar ut bonusnätter på orter/platser som är populära och på tidpunkter som är när man behöver sova på hotell?
Och något man får utan vidare ansträngning om man bokar rum via hotels.com Och då behöver man inte hålla sig till en kedja. Lägg till bättre cashback via refunder hos hotels.com än hos Strawberry.

Hänger inte med på kalkylen. Är väl 1.77EB/kr spend? Annars är det ju väldigt dåligt.

Nja, går inte att få cashback på Scandic om man använder företagskod vilket jag behöver göra som bara är lv5.

Är såklart olika hur man använder sina bonuspoäng. Om man vill hitta sweetspots där hotellet i vanliga fall kostar 4000/natt och boka det för poäng => Scandic helt klart bättre. Men jag som mest använder poängen under sommarsemestern/staycations så får jag ut 15 öre i snitt per Spenn.

Edit: den största skillnaden för mig som egenföretagare är dock att Strawberry i princip alltid är flera hundralappar billigare. Det ger ju också sämre "casback" eftersom rummen kostar mindre. Men eftersom det är "mina" pengar från början så är rumspriset inte oväsentligt.

Givetvis så, skyller på morgontrötthet och multitasking på kontoret denna morgon då jag automaträknade i webläsaren. 1,77EB/kr är givetvis korrekt, tack för rättelse.

Oavsett fortsatt milsvid skillnad i upptjäning, men med rätt placering till möten etc kommer jag ändå välja dem ibland nu igen.

Toppen