Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

... lanseras på tisdag och det finns ingen app, i...

Appen är invite-only, så jag bara dubbelkollar om du menar att du bett om invite men inte fått?
Som jag läser mailet med info så kommer några av de som bett om det att få appen 19 november, och sedan ska de beta av invite-listan innan 1 dec utlovas det...

I år hittar du julkalendern i den nya Spenn-appen. För att delta måste du registrera dig via länken nedan. Spenn kommer skicka dig en inbjudan för att ladda ner appen. Eftersom appen är helt ny kommer användare att bjudas in gradvis från och med den 19 november, men vi kommer att se till att alla blir inbjudna och får tillgång i tid.
 
Det är så horribelt dåligt skött. De har inte ens info internt idag vad som ska ske för de som ligger på gränsen till Lifetime Gold/Platinum. Hur kan de inte veta detta 4 dagar innan de dödar programmet?

För min del blir det inte en enda betald natt på Strawberry innan de berättar vad som gäller. Och kreditkortet kommer också att ryka snart om det inte kommer några positiva nyheter.

Lufthansa gjorde om hela sitt program och gick ut med info 13 månader i förväg så alla kunde planera för det. Samma med BA som gick ut med info typ ett år innan de nu gör om programmet.
På Strawberry ger man 5 veckors framförhållning, och vet inte vilka alla ändringar är och hur det ska hanteras. Årets träslev i poängdjungeln blir inte svår att dela ut i år.

Jag sa upp kortet förra veckan. Trist utveckling!
 
Får väl se vad det ger. 2 nätter per månad är fortfarande helt ok om nu inte det också försvinner.
Precis. Jag behåller kortet tills vidare av den anledningen, har behållt en av mina månatligen återkommande betalningar med lägst transaktionsvärde, resten har jag flyttat bort från det kortet.

Får överväga om jag ska behålla det lite längre fram, när jag vet hur de räknat på progress mot lifetime
 
Funderar på hur dom har tänkt att få igång bonusprogrammet när alla kunder börjar på noll (nästan, några får 5000 i vinst). Risk att partners tröttnar snabbt när ingen använder Spenn. Hade ju varit smartare om man kunnat föra över poäng från Strawberry till Spenn och på så viss få en rejäl skjuss i spenden direkt från början!
 
Från app/Profile/Extra offers to enjoy:
------
Webinar with Strawberry
On Thursday 21 November, we're inviting all our members to tune in to our webinar about Spenn, our new loyalty currency. Join us!

Would you like to find out more about our new loyalty currency, Spenn?
We're inviting our members to join an exclusive, digital presentation and Q&A session with Håvard Hovdahl, VP Loyalty, and Bjørn Arild Wisth, Deputy CEO, here at Strawberry. They will share detailed information about our updated loyalty programme and our brand new loyalty currency, Spenn!

Please take note of the following times:

Thursday 21 November 2024
5pm – 5.30pm: Blue & Silver members
6pm – 6.30pm: Gold & Platinum members


Link to the Blue & SIlver webinar (länk i appen)
Link to the Gold & Platinum webinar (länk i appen)

During the webinar, you'll be able to ask questions directly. Please note that the webinar will be held in English. In case you are not able to join, you'll be able to watch a recording afterwards.

We very much hope that you'll be able to join!
 
Hittade detta på insideflyer.no

Ble i dag tidlig forsøkt ringt opp av Håvard Uglem Hovdahl som er VP Loyalty i Strawberry. Har dessverre ikke fått tak i ham i ettertid, men det blir interessant å høre hva han har å si.
Petter (evt en assistent) leser e-postene sine. Håvard startet med å si at han hadde fått videresendt e-posten min fra Petter. Vi hadde en lang og fin prat om fortiden, nåtiden og fremtiden til Strawberrry/Spenn

Oppsummert

- Garantert bonusnatt skal bestå. Han var overrasket over at det ikke var med i den nye oversikten. Han skulle få oppdatert det snarest.

- Innrømmet at de negative endringene skyldes forretningshensyn, ikke tilbakemelding fra kunder. Ikke at dette var noen overaskelse. Noe av grunnen var at det er vanskelig å etterleve garanterte fordeler på de mindre hotellene med få antall rom i de ulike kategoriene. Spesielt når man beveger seg mot de dyrere romkategpriene og oppgraderinger. Dog er det spesifisert at ‘ved tilgjengelig ved booking’, så en noe tynn forklaring likevel.

- Opptjening av Spenn vil variere ved booking av ulike produkter. Forstod det som at hotell vil ha høyere opptjeningsgrad enn fly og dyrere rom/flekspriser vil gi en høyrere opptjeningsgrad enn rimeligere/ikke-fleksible rom/produkter. Det vil også være partnere tilknyttet Spenn for opptjening av Spenn

- Verdien av 1 spenn vil alltid være 1 spenn. Altså en spenn opptjent hos DY vil være 1 spenn i Spenn-systemet. Det vil ikke være noen vekslingskurs mellom spenn tjent forskjellige steder

- Det vil komme flere muligheter for bruk av Strawberry-poeng fremover. Feks måltidspakker, spapakker etc

- I Spenn vil det blir mulig å både del- og helbetale for hotell. Krone for krone. I tillegg vil det være satt av x-antall rom for Gull/Platinum som kan helbetales med Spenn til en rabattert pris. Alt vil baseres på markedspriser. Jeg nevnte om det feks ville være typisk 80-90% av prisen betalt for kroner, hvorpå han svarte ‘og enda lavere enn dette’. Slik jeg forstod det vil det feks ved en hotellnatt til 1500 nok, ved ledige rabattrom, feks koste bare 1000 spenn. Det blir med andre ord litt som SAS sin ordning med bonusbilletter og billetter betalt med poeng. Han dro selv denne referansen

- De ønsket et kronebasert system siden de ønsket at alle poeng/spenn skulle få en bruksmulighet vs dagens system som krever minst 7500 for å booke en hotellmat

- Bortsett fra prisjusteringen i år/fjor(?) har de hatt samme prisene siden 2015 og trakk spesielt frem Comfort Kastrup og Vesterbro som hoteller hvor 10,000-prisen ikke en gang dekket faste kostnader.

- Det skal komme flere muligheter for å oppnå status. Han nevnte feks møter/konferanser/lunsjer på hotellene som et eksempel

- De kommer til å fortsette med kampanjer for økt inntjening av poeng/status

- De jobbet stadig med å sørge for at hotellene bedre skal anerkjenne status. Jeg nevnte eksempler hvor hotellene sier de ikke har rom til oppgradering når man samtidig kan booke noe på nett der og da i bedre romkategori. Han var helt enig i at det var et problem og at slike beskjeder var direkte lønn

- De ønsker å komme dit at innsjekk skal foregå noe slikt; ‘Hei, velkommen til oss. Vi ser at du har [status]. Som følge av det får du A/B/C’. Dette jobbet de veldig mye med og hadde blant annet gjort endringer i systemene sine slik at status skulle vises/vises tydeligere for personalet.

- Han var også veldig opptatt av at kundene skulle slippe å måtte ‘krangle’ /spørre/mase for å det man krav på av fordeler. Jeg nevnte spesifikt det med garanterte fordeler som noen hoteller etterlever som mulige. Han anerkjente at dette har vært og er et problem, men at det jobbes med. De gjør blant annet undercover-sjekker internt hvor de booker rom og kontakter/besøker hotellene med andre navn en deres egne for å sjekke hvordan dette håndteres

- Det som var sendt ut nå var ikke endelig og de jobber videre med mer enn det som er kommunisert utad. Noe av det er nok det som er nevnt her.

- Jeg la til at et verdiene av et fordelsprogam ligger i verdien av det man får ut av programmet, både i form av fordeler, men også verdi for poengene. Han var enig og la til at de fortsatt følte de var konkurransedyktige mot andre, hvilket egentlig stemmer.

- Jeg la til at det var positivt med frys og gi bort medlemskap selv om sistnevnte ikke først og fremst er en fordel for den opprinnelige statusholderen

Alt i alt en veldig ærlig dialog uten dårlige unnskyldninger, så all respekt til ham for det. Jeg nevnte også at det blir spennende å se hvordan de møter samarbeidet mellom SAS/Scandic fremover. Alt i alt virket han oppriktig i at de ville kundenes best, men at de også måtte tenke forretning. Han skulle ta tilbakemeldingene til etterretning, men kunne selvsagt ikke love noe.

Han takket veldig for tilbakemeldingen og var åpen for mer dialog fremover med innspill og erfaringer.
Källa: https://insideflyer.no/forums/threads/strawberry-nye-vilkår-fra-strawberry-poeng-til-spenn.21210/page-14

Tänker att blir du uppringd av Hovdahl är du nog en ganska viktig kund? Management verkar trots kritik inte ha någon som helst känsla eller förståelse för vad lojalitet innebär och varför lojalakunder klagar.

Försämringar av statusförmåner samt total slakt av poängprogrammet är nog svårt att smälta för många inkl mig själv. Tror det hade varit en mycket bättre idé att behålla det nuvarande programmet och att man kunde växla till Spenn om man önskade det och sedan använda det på tex DY eller vilken annan partner de nu kommer ha.

Försämringar av statusförmåner samt en devalvering iform av högre poängpriser per natt tex comfort Arlanda 10k->20k hade jag nog smält bättre, det är cashback grejen med Spenn som är helt avgörande för mig men allt annat spär på det ännu mer.
 
Last edited:
Nä, det där var svagt.

Typ: "Vi tar bort förmåner för att personalen på våra hotell inte tar programmet på allvar".

Garanti-förmåner är inte alls svåra att uppfylla. Låt bokningssystemet uppgradera typ dygnet efter bokningen gjorts. Sen utcheck - så länge som hotellet inte är utsålt dagen efter kan det rimligen inte vara svårt att ge. Men hur många gånger har vi inte hört "men vi har inte städpersonal efter kl 15 så därför måste alla chcka ut 1100.
 
Toppen