Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag pratade nyss med en trevlig agent. De hade missat 3x poängen på en gammal bokning i juli. Värt dubbelchecka allt nu.

Hon sa bl a:
-De kommer jobba hela hennes avd under helgen hjälpa alla innan Spenn.
-Lifetime Plat, infomöte nästa vecka, inbjudan kommer.
-Lifetime Plat, vissa försämringar för oss men det kommer nyheter.
-Inte avgjort än, de kommer hitta på något mer högst troligt för oss med stora saldon. Jag sa klart och tydligt att det är slut på icke bonusnätter tillsvidare om jag måste bo upp det nu.
-utcheck 19e som i mitt fall nästa gång=spenn tyvärr.

Jag får lite vibbar att Spenn står inför samma katastrof som Millenium i VGR… lanseras på tisdag och det finns ingen app, ingen verkar på något sätt positivt inställd.

Känns som man dödar sitt egna lojalitetsvarumärke fullständigt, titta på hur lojalitesprogrammen inom flyget är värda mer än flygbolaget. Imponerade att det skötts så dåligt.

Jag har flyttat många av mina nätter till Radisson efter SAS VIP matchen. Lika uselt poängmässigt som Spenn ser ut att bli men överlag bra hotell. Bra bemötande och uppgrades. Gratis frukost och medlemsrabatten gör de i många fall billigare än liknande Strawberry hotell. Plus det finns fördel av status utanför Norden. Ett Radisson i utkanten av Amsterdam är 5 min från släkten så det blir en vecka där snart. Återkvalar till VIP innan nästa Strawberry period börjar i maj, då får jag se hur jag gör vidare. För stunden bokar jag upp poängen, sen får vi se. Free-rider livet för en del nätter kanske.

@intuition ja hon sa faktiskt så “för Dig som LTP visssa försämringar men..”, gäller väl troligen generellt alla Plat. Jag ville bara dela samtalet. :)
OK, ja vi får se vad det blir.

Jag satt just och lurade på vad de skulle kunna göra för att försämra ytterligare för just LTP och kom väl fram till att give-away-gold skulle de kunna lägga upp på ett sätt där möjligheten att ge bort triggas av att man förnyar plat.
Men som sagt, det avslöjas snart så vi får hållas oss till tåls ett par dagar. Under tiden lägger iaf jag inga betal-nätter hos Strawberry

Jag får lite vibbar att Spenn står inför samma katastrof som Millenium i VGR… lanseras på tisdag och det finns ingen app, ingen verkar på något sätt positivt inställd.

Känns som man dödar sitt egna lojalitetsvarumärke fullständigt, titta på hur lojalitesprogrammen inom flyget är värda mer än flygbolaget. Imponerade att det skötts så dåligt.
Det är så horribelt dåligt skött. De har inte ens info internt idag vad som ska ske för de som ligger på gränsen till Lifetime Gold/Platinum. Hur kan de inte veta detta 4 dagar innan de dödar programmet?

För min del blir det inte en enda betald natt på Strawberry innan de berättar vad som gäller. Och kreditkortet kommer också att ryka snart om det inte kommer några positiva nyheter.

Lufthansa gjorde om hela sitt program och gick ut med info 13 månader i förväg så alla kunde planera för det. Samma med BA som gick ut med info typ ett år innan de nu gör om programmet.
På Strawberry ger man 5 veckors framförhållning, och vet inte vilka alla ändringar är och hur det ska hanteras. Årets träslev i poängdjungeln blir inte svår att dela ut i år.

@palmen Kreditkortet ryker väl oavsett, personligen noll intresse för deras egna coin med kanske noll värde perioder vi faktiskt vill utnyttja dem. Utan ny fördel värd betydligt mer än 295:- ökar jag hellre kreditutrymmet på mitt SAS MC.

T o m ett rent cashbackkort känns som ett bättre val för, i mitt fall, det fjärde svenska kreditkortet.

@palmen Kreditkortet ryker väl oavsett, personligen noll intresse för deras egna coin med kanske noll värde perioder vi faktiskt vill utnyttja dem. Utan ny fördel värd betydligt mer än 295:- ökar jag hellre kreditutrymmet på mitt SAS MC.

T o m ett rent cashbackkort känns som ett bättre val för, i mitt fall, det fjärde svenska kreditkortet.
Får väl se vad det ger. 2 nätter per månad är fortfarande helt ok om nu inte det också försvinner. Spelar ju roll om man ska fortsätta bo på kedjan för Platinum när man inte är lifetime Platinum.

Toppen