Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag har noterat att de redan ändrat texten om detta på sajten. Under "dina förmåner" är det bara beskrivet alla försämringar typ "möjlighet till uppgradering vid incheck"
Är ju "bara guld" via kreditkortet :D Men ibland har jag noterat uppenbara fall då jag har blivit uppgraderad. Vid några tillfällen har man i receptionen beklagat att det är fullt och man kan inte uppgradera mig. Men, är man nörd inom området så ser man när man får ett bättre rum ett det bokade. Senast när jag med fru och son bodde på Clarion i Trondheim på höstlovet. Fanns en extra soffa med bord + fåtölj och jag tror att vi hade typ + 10 kvadratmeter extra där sonens extrasäng kunde ställas, utan att det blev trångt. Nu hjälpte mig Guldkortet möjligen eftersom vi var tre personer på bokningen, men när jag reser själv är jag tveksam till hur mycket Guldet har gett mig ett bättre rum. Men som @intuition skriver, så kommer jag inte att förvänta mig bättre rum efter 19/11. Mins jag rätt så är det sen utcheckning, om möjligt, flyttat till 15 för Guld, istället för 16. Jag är ju även lifetime-plat på Marriott, bortsett från fördelen och att man kan äta och dricka lite vin loungen, är sen utcheckning kl 16 det jag brukar ha nytta av. Börjar Jordgubben tjafsa om sen utcheckning, då kan man lika gärna blir free-rider på mina typ 10-15 hotellnätter i Sverige,

Sådär, nu är jag redo för övergången till Spenn :) . Jag är dock lite missnöjd över den höga mängden återstående poäng, gjorde dessvärre ett räknefel häromsistens…

IMG_3493.jpeg

Jag tog skärmdump på antal nätter jag har haft under medlemsperioden och totalt intjänade poäng under livet, det blev 245 000 poäng totalt.

Edit: Inför spenn-lanseringen nu på tisdag.

Last edited:
Hur fort reggas poängen på jordgubbekontot?
Om man fyller på med spend för att nå de sista poängen för att jämna ut kontoställningen vill man kanske inte sitta med transaktioner som bara är "Reserverade" på måndag?

Hur fort reggas poängen på jordgubbekontot?
Om man fyller på med spend för att nå de sista poängen för att jämna ut kontoställningen vill man kanske inte sitta med transaktioner som bara är "Reserverade" på måndag?
Jag skulle handla i en fysisk butik senast under fredag. Möjligen under helgen, men måndag är försent.

41483f8563df5ca0e5040c10a0f2ba73.png

Så där, en jämn siffra inför övergången till Spenn.

Avvaktar lite med att säga upp mitt Strawberry Mastercard, om det mot förmodan dyker upp nåt skäl att satsa på Spenn.

Ett tips är att man kan låsa kortet i Spendwise-appen om man vill försöka undvika att det trillar in fler poäng innan 19/11.

Ingen Spenn-app finns på App Store ännu, annat än den afrikanska bankappen.

Toppen