Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Det lutar åt Scandic även för mig. Jag hoppas de snappat upp missnöjet hos Strawberry och ser till att samarbetet med eurobonus blir något som lockar över många! Sen kommer jag komplettera med BW och Hotels.com.
Radisson lämnade jag när det skeppet sjönk, kommer vara VIP till slutet av nästa år men planerar inte att nyttja det.
Radisson hedrar dock VIP på ett riktigt bra sätt, om det inte bara är poängjakt som är det man vill ha. Dessutom väsentligen bättre standard än BW och åtminstone Strawberry Comfort.

Radisson hedrar dock VIP på ett riktigt bra sätt, om det inte bara är poängjakt som är det man vill ha. Dessutom väsentligen bättre standard än BW och åtminstone Strawberry Comfort.
Tycker det kan skilja en del även inom Radisson, jämför tex Collection och Park Inn! På samma sätt har BW Premier Collection och vanliga BW.

I förra veckan blev jag lite inspirerad av andra och bestämde mig för att runda av mitt Strawberry konto till en jämn multipel av 10 000. Jag låg ganska nära , typ 1000p ifrån, så jag tog lite spend på kortet i torsdags. bara precis lagom för att inte överskjuta målet och skapa en ny batch av poäng som troligen kommer att brinna inne.

Alla transaktioner utom 1 blev bokförda i fredags, synliga med bokföringsdatum sent på fredagskvällen. Poängen syntes i strawberry-kontot omkring lördag lunch.

En transaktion står dock som reserverad fortfarande och de kör ju ingen bokföring om helgerna så rimligen blir den bokförd på måndag, synligt för mig sent måndags kväll.
Blir alltså intressant att se vad som händer på tisdag. Kommer Strawberry att läsa in data till gamla poängsystemet på tisdag, eller kommer de helt enkelt att stänga av alla körningar mot gamla poäng (tankefelet att "vi lanserar spenn i dag så alla flöden styrs om mot spenn idag").

Det är inte hjärnkirurgi att styra poäng-flödena baserat på transaktionsdag, men av någon anledning tror jag inte riktigt på att Strawberry har koll och/eller kompetens....

Kan bli "kul" att tjafsa med deras kundtjänst om 90 poäng som blivit spenn istället och varför jag definitivt kräver att få det som poäng och inget annat.

I förra veckan blev jag lite inspirerad av andra och bestämde mig för att runda av mitt Strawberry konto till en jämn multipel av 10 000. Jag låg ganska nära , typ 1000p ifrån, så jag tog lite spend på kortet i torsdags. bara precis lagom för att inte överskjuta målet och skapa en ny batch av poäng som troligen kommer att brinna inne.

Alla transaktioner utom 1 blev bokförda i fredags, synliga med bokföringsdatum sent på fredagskvällen. Poängen syntes i strawberry-kontot omkring lördag lunch.

En transaktion står dock som reserverad fortfarande och de kör ju ingen bokföring om helgerna så rimligen blir den bokförd på måndag, synligt för mig sent måndags kväll.
Blir alltså intressant att se vad som händer på tisdag. Kommer Strawberry att läsa in data till gamla poängsystemet på tisdag, eller kommer de helt enkelt att stänga av alla körningar mot gamla poäng (tankefelet att "vi lanserar spenn i dag så alla flöden styrs om mot spenn idag").

Det är inte hjärnkirurgi att styra poäng-flödena baserat på transaktionsdag, men av någon anledning tror jag inte riktigt på att Strawberry har koll och/eller kompetens....

Kan bli "kul" att tjafsa med deras kundtjänst om 90 poäng som blivit spenn istället och varför jag definitivt kräver att få det som poäng och inget annat.

Vad tror du händer med bonus-bokningar som avbokas efter övergången?

Alltså du saknade 1000 poäng och handlade med strawberry mastercard för 10 000 kronor?

Vad tror du händer med bonus-bokningar som avbokas efter övergången?
Där räknar jag med att poängen återkommer som just poäng. Poäng-bokningar och spenn-bokningar är två olika saker som kommer att finnas parallellt i lite drygt ett år. Med två helt separata bokningsflöden känns det iaf lite troligt att man klarar att skilja på hur det ska återbetalas vid avbokning.

Mastercard-spend är annorlunda. Jag antar att MC-spend kommer att generera spenn och inget annat från och med tisdag. Då finns det en stor risk att utvecklare och annat tech-folk ser det som en ren "cut-over". Man slår över från system A till B på tisdag utan att ha tänkt igenom de olika datumen.

Undrar vad som händer med efter registreringar. Har en Stay från september som efter ett antal mail fortfarande inte gett varken poäng eller qualified nights. Om jag nu överhuvudtaget får något för den, så blir det intressant att se om det blir (oanvändbara) poäng eller (mindre användbara) Spenn...

Toppen