Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Hittade detta på insideflyer.no
Tack!

Jag läser ungefär: "Programmet har varit för förmånligt. Vi tror att vi tjänar mer pengar på att döda programmet och övergå till ett nytt program liknande CashPoints. Om statuskunder blir sura so be it. Detta är mer lönsamt för Strawberry. Anställ någon som kommer från CashPoints så löser vi det här".

Vilket inte nödvändigtvis är en felaktig analys.

Genomförandet verkar samtidigt kopplat till en helt orimlig tidsplan, troligtvis satt från toppen.

Från statuskundens synvinkel framstår genomförandet som ett skämt (ingen app redo, inga fullständiga villkor redo, några dagar innan start!) kopplat med en total oförståelse för att återkommande statuskunder faktiskt valt Strawberry-hotell pga deras program (och då valt bort andra hotell som är likvärdiga eller kanske till och med legat längre bort...)

Den som lever får se hur det går!

Får väl ta och logga in på Platinum-webinariet för att kanske höra något om Lifetime.

Wow! Vi har alltså en hotellkedja som måste skicka ut kontrollanter under cover för att kolla om hotellen sköter sig?

Om allt bara anpassas till att tjäna pengar på varje enskild kunds natt och att förenkla för hotellen är Strawberry snart samma som BW, bara intjäning och inga förmåner i praktiken.

Last edited:
Wow! Vi har alltså en hotellkedja som måste skicka ut kontrollanter under cover för att kolla om hotellen sköter sig?

Om allt bara anpassas till att tjäna pengar på varje enskild kunds natt och att förenkla för hotellen är Strawberry snart samma som BW, bara intjäning och inga förmåner i praktiken.
Precis, jag tycket då att Radisson modellen med direkt cashback i form av lägre priser vid bokning (discount booster) är inte så dumt om hotellbranschen rör sig åt det hållet ändå. Hade jag som Platinum på Strawberry fått 20-25% rabatt direkt vid bokning, hade jag tagit det!

Tack!

Jag läser ungefär: "Programmet har varit för förmånligt. Vi tror att vi tjänar mer pengar på att döda programmet och övergå till ett nytt program liknande CashPoints. Om statuskunder blir sura so be it. Detta är mer lönsamt för Strawberry. Anställ någon som kommer från CashPoints så löser vi det här".

Vilket inte nödvändigtvis är en felaktig analys.

Genomförandet verkar samtidigt kopplat till en helt orimlig tidsplan, troligtvis satt från toppen.

Från statuskundens synvinkel framstår genomförandet som ett skämt (ingen app redo, inga fullständiga villkor redo, några dagar innan start!) kopplat med en total oförståelse för att återkommande statuskunder faktiskt valt Strawberry-hotell pga deras program (och då valt bort andra hotell som är likvärdiga eller kanske till och med legat längre bort...)

Den som lever får se hur det går!

Får väl ta och logga in på Platinum-webinariet för att kanske höra något om Lifetime.
Så ser jag också på förändringen. Win-win var tydligen något som inte kunde accepteras, mer win till Strawberry och minimalt till de trogna kunderna. Jag hoppas att detta blir en flopp och en stor del av oss trogna kunder hittar bättre alternativ.

Precis, jag tycket då att Radisson modellen med direkt cashback i form av lägre priser vid bokning (discount booster) är inte så dumt om hotellbranschen rör sig åt det hållet ändå. Hade jag som Platinum på Strawberry fått 20-25% rabatt direkt vid bokning, hade jag tagit det!
Det är ändå rätt många av oss som samlar ihop i stort sett hela poängpotten från resor i tjänsten och sedan använder poängen privat. För oss kommer spenn blir riktigt uselt, inget några förmåner kan kompensera för!

Inväntar SAS/Scandic grej om det blir värt att satsa på eller ej i Norden.

Några grejer som Lifetime Plat som jag kommer fortsätta använda oavsett:
- Comfort Arlanda för 899kr via Mecenat efter att mina poäng är slut.
- Träna, basta och bada i poolen på Clarion Arlanda vid layover på ARN (kommer bli aktuellt nu igen efter att SAS kommer tillbaka till KLR).

@Combo Scandic kan bli ett alternativ för många av oss Frequent flyers om samarbetet med SAS ger något bra.

Radissons program är ju slaktat men som VIP med fri frukost kan det ändå löna sig för ett antal av oss affärsresenärer. Jag tänker på rate utan frukost och avtalade ersättningar.

Hellre rena cash varje natt än Spenn.

Är det 8 år sedan förra stora ändringen? Den där lifetime infördes.
Dvs värdet av Lifetime levde ungefär lika länge som det tog för en person som årligen förnyade platinum med 20% marginal att nå lifetime.

Med SAS LTG är oron att "lifetime" skulle bli väldigt kort tid Med Strawberry är risken tydligen den motsatta; att det är guld/platinum delen av löftet som ska blekna bort...

@Combo Scandic kan bli ett alternativ för många av oss Frequent flyers om samarbetet med SAS ger något bra.

Radissons program är ju slaktat men som VIP med fri frukost kan det ändå löna sig för ett antal av oss affärsresenärer. Jag tänker på rate utan frukost och avtalade ersättningar.

Hellre rena cash varje natt än Spenn.
Det lutar åt Scandic även för mig. Jag hoppas de snappat upp missnöjet hos Strawberry och ser till att samarbetet med eurobonus blir något som lockar över många! Sen kommer jag komplettera med BW och Hotels.com.
Radisson lämnade jag när det skeppet sjönk, kommer vara VIP till slutet av nästa år men planerar inte att nyttja det.

Toppen