Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Åkte du SAS? Står i appen att det bara finns MPC på terminal E & F men det är kanske dit man går från I (enligt SAS appen landar vi på I)?

“I” står för ”International” som hänvisar till landside området av samma byggnad som Concorde F. Endast Delta använder E för international arrivals. Även om man parkerar på E, endast pax som har bagaget incheckat på samma biljett (eller endast handbagage) kör immigration på E. De som blir i ATL ska ta en promenad till F.

Jag tyckte jag såg en "Feedback" funktion i appen. Är det någon som lämnat feedback på händelser när agenter hävdar att kanalen endast är öppen för US medborgare eller när det inte är en separat kö osv?

Jag tyckte jag såg en "Feedback" funktion i appen. Är det någon som lämnat feedback på händelser när agenter hävdar att kanalen endast är öppen för US medborgare eller när det inte är en separat kö osv?
In the CBP MPC app, go to Settings, then Customer Support, then Feedback. Writing a message there in the app and sending it provides feedback to CBP/MPC about the MPC experience/problems.

But also separately go to the airport website page and send feedback to the particular airport too.

No harm comes from submitting feedback, but I don’t have high expectations of them fixing problems quickly and sustainably given my own experiences with MPC issues at airports since the very first days of MPC thru to two days ago. [Personally, I also like to try to contact the CBP port directors’ offices more directly and also contact the airport area’s elected federal legislators to let them note that I care about services like this that I find very useful but they need some more focus and consistency in delivery to make things smoother for their constituents and business.]

I think also the awareness of it being applicable to ESTA travellers is greater now. Back in July when I flew to Houston, it was announced prior to arrival on British Airways crew. Posters in the airport clearly stating ESTA as well. I was in Washington in August where they had posters in the people movers as well information about MPC including ESTA.

Jag har använt Newarks feedback-funktion på hemsidan och de har lovat att fixa detta men det verkar inte prioriterat om man säger så.

Det som funkar bäst är som påtalats innan, få det att framstå som om du är amerikan för det är inga problem i själva tullbåset, bara de som managerar kön som inte har koll.

Fungerade perfekt på SFO igår 3 minuters väntan
65 minuter efter flygplansdörren öppnades var jag på hotellet vid Powell med tunnelbanan.
Tack @Robert flysas som startade tråden och alla som svarat.
Tack @011430121 Det låter toppen Stort tack! Roligt att ha möjlighet att hjälpa till. Betyder mycket när man kommer till USA efter upp till 11 Tim i luften. Ha det bra i SF✈️

Toppen