Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

guwonder

Medlem
3bfe3323cc46dff91633e0633e8c207c.jpg

Det står ju tydligt på skylten att det även ska funka för ESTA. Denna från Dulles airport.



”eligible to use the CBP MPC app:
  • U.S. citizens with a valid U.S. passport
  • Canadian citizens with a valid
    Canadian passport
  • Lawful Permanent Residents with a valid
    LPR card
  • Visa Waiver Program travelers with a valid passport from a Visa Waiver country”
The issues are that being eligible to use the MPC app is not the same thing as being able to or eligible to use MPC on arrival. This is because:

1) the airport contractor line controllers are sometimes wrong about who is and is not eligible to use MPC, so sometimes it works to just ignore them and simply show them the MPC app without showing them the passport; and

2) (the bigger issue) each CBP Port Director/Acting port director or assigned or on-duty airport-level CBP management can have their own ideas about what they think works for the CBP at a particular airport or at a particular time and decide to be more restrictive about whom they want to be able to use MPC at the airport(s)/terminal(s) under their personal supervision.
 

Hachans

Medlem
”eligible to use the CBP MPC app:
  • U.S. citizens with a valid U.S. passport
  • Canadian citizens with a valid
    Canadian passport
  • Lawful Permanent Residents with a valid
    LPR card
  • Visa Waiver Program travelers with a valid passport from a Visa Waiver country”
The issues are that being eligible to use the MPC app is not the same thing as being able to or eligible to use MPC on arrival. This is because:

1) the airport contractor line controllers are sometimes wrong about who is and is not eligible to use MPC, so sometimes it works to just ignore them and simply show them the MPC app without showing them the passport; and

2) (the bigger issue) each CBP Port Director/Acting port director or assigned or on-duty airport-level CBP management can have their own ideas about what they think works for the CBP at a particular airport or at a particular time and decide to be more restrictive about whom they want to be able to use MPC at the airport(s)/terminal(s) under their personal supervision.

Du behöver inte hitta på ursäkter åt lokala småpåvar som inte gör som de blir tillsagda och hittar på egna regler dag för dag. EWR har MPC, oavsett vad de tycker om det. Systemet funkar liksom inte om de bara kör lite på feeling.

Och det är samma sak. Kan du använda appen, kan du gå i MPC kön. Allt annat vore ju tämligen meningslöst. Tycker du inte det själv?
 

guwonder

Medlem
Du behöver inte hitta på ursäkter åt lokala småpåvar som inte gör som de blir tillsagda och hittar på egna regler dag för dag. EWR har MPC, oavsett vad de tycker om det. Systemet funkar liksom inte om de bara kör lite på feeling.

Och det är samma sak. Kan du använda appen, kan du gå i MPC kön. Allt annat vore ju tämligen meningslöst. Tycker du inte det själv?
I am not making excuses for either the airport contractors or the lack of uniformity across all CBP management/employees in the country (and in countries with US CBP Preclearance). I am explaining why the inconsistency is there and what are the primary sources of the inconsistencies that travelers experience with this service.

Sometimes CBP itself even selectively shuts off MPC. It would be better for travelers if MPC were never shut off and always available consistently across all listed US port facilities, but unfortunately it has never been like that with CBP when it comes to MPC.
 

Rollercoaster

Ny medlem
I would like to use the MPC app for a trip to Chicago next year, however I am unsure how to state my purpose of travel. I'll be attending a conference that's directly related to my line of work but I am not there as an employee or sponsored by my employer in any way. Would this still be considered "Business"?
 

guwonder

Medlem
I would like to use the MPC app for a trip to Chicago next year, however I am unsure how to state my purpose of travel. I'll be attending a conference that's directly related to my line of work but I am not there as an employee or sponsored by my employer in any way. Would this still be considered "Business"?
Yes, business for business conference even if self-funded attendance to a business conference.
 

vegasbaby

Medlem
Inkastarna har absolut ingen koll. Det är bara att ignorera dem. De är bara glorifierade kövakter och inget annat.



De har knappt heller någon koll och knorrar bara för att de måste öppna ett annat fönster i datorn. Folk blir ju skickade till höger och vänster ändå när man kommer fram i kön. Vet inte hur många gånger jag blivit skickad till US Citizen när det är tomt i deras fållor när man väl korsat sig fram i Esta-kön.
Dette er sikkert korrekt, men muligheten for at man havner helt sist i ordinær ESTA-kø fordi kontrollanten insisterer, gjør at man blir veldig usikker på hva som lønner seg. Ofte kommer flyet fra OSL og ARN inn samtidig på EWR, og den ordinære køen blir lett veldig lang. Veldig kjedelig situasjon.
 

mha321

Medlem
Inkastarna har absolut ingen koll. Det är bara att ignorera dem. De är bara glorifierade kövakter och inget annat.

Hur ignorerar man dem när det står två av dem inne i fållan och fysiskt hindrar dig att komma fram? Även om de bara är glorifierade kövakter och inte faktisk CBP, så känns det inte som en bra metod att medelst tackling och våld trycka sig in i fållan - risken med det känns påtagligt mycket större än reward...
 

guwonder

Medlem
Most commonly the line guards are airport contractors and not CBP. But if CBP happen to be the line guards (rare but happens sometimes at some of SAS’s US destinations), definitely pay attention to the CBP.

If the line guards are the airport contractors (as is usual) and you can see the MPC line is open and processing some people while you have an MPC receipt, then here is how the game is played without risking a problen: keep the passport out of sight when approaching the line controller and say “MPC” while showing the MPC receipt and say you are following the CBP MPC instructions if challenged any further by the airport contractor line guards. Do not do this with CBP line guards, as some of them will want to make their own day interesting by delaying “problem” traveler.
 

Nanneboy

Medlem
På ATL för två veckor sedan var det två MPC-köer. En för US-medborgare och en för andra, men jag fick fråga kövakterna för att de skulle öppna icke-US-fållan för mig då den inte var skyltad.
 

Hachans

Medlem
Hur ignorerar man dem när det står två av dem inne i fållan och fysiskt hindrar dig att komma fram? Även om de bara är glorifierade kövakter och inte faktisk CBP, så känns det inte som en bra metod att medelst tackling och våld trycka sig in i fållan - risken med det känns påtagligt mycket större än reward...

Nej, alltså det finns ju gränser.

Jag tänker att man ser ut som att man vet vad man gör och bara går. Lite allmänt arrogant. Lite som resten av amerikanarna i kön.
 
Toppen