Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Fredah

Medlem
Vilken terminal använder SAS i Atlanta? Tänkte testa MPC och man kan välja E eller F i appen..

F om jag förstår den här posten rätt?
Precis, jag tolkar det också som F. Lite förvirrande så skriver SAS terminal I (International) vilket bör vara F

miamiflyer

Medlem
Precis, jag tolkar det också som F. Lite förvirrande så skriver SAS terminal I (International) vilket bör vara F
International (I)-termen är för pax som börjar eller slutar sin resa i Atlanta, om man arrangerar transport till/från flygplatsen och anger terminalen som i kommer man att hämtas/lämnas av på Concourse F byggnaden. Landar man på Concourse E kommer man att se skyltar till "Connections" eller "Atlanta-bound passengers", i det sistnämda kommer man till F.

Håller definitivt med om att det är förvirrande för transit pax eller dem som inte är locals.

Robert flysas

Moderator
Förstår inte riktigt, men får de verkligen göra så?
Det står väl att returning esta får använda MPC lane eller har jag missat nåt.
Verkar ju konstigt att de från ena dagen till den andra nekar folk för att använda MPC
Ja, det var det mailet jag fick när jag sökte nytt ESTA. Det var då jag berättade om den här i forumet. Testat LAX än så länge som gick bra.

Nanneboy

Medlem
Igår när jag kom till Atlanta så såg jag inte skyltarna först så frågade vid vanliga kön och blev hänvisad längre ner där det var tydligt skyltat MPC men snubben som stod vid kö-banden kontrollerade allas MPC där det i mitt fall står ”Sweden”. Han hänvisade oss tillbaka till den gigantiska kön och det uppstod en väldigt upprörd stämning då vi nog var ett 10-tal i samma sits som mig. Där alla försökte förklara för honom att vi visst har MPC, varpå han började skrika att vi inte skulle försöka göra hans jobb och att han minsann vet bäst. När vi kom tillbaka till den ”vanliga” kön så frågade jag herren som hänvisat mig första gången vad han menade eftersom vi blev skickade tillbaka. Han suckade och öppnade en fålla som gick in längst fram på den vanliga fållan, (gissar att detta är samma som @Nanneboy refererar till) senare verkade även SAS crew komma denna vägen. Väldigt märklig hantering kan tyckas. Varför har man ens skyltar om dom inte gäller?
Japp - låter ungefär som vad jag upplevde, med undantaget att vi bara var två och de utan större knussel öppnade upp specialfålla längst till höger för oss som icke-US MPC.

Brandten

Medlem
Sitter och fyller i oss 3 resande i MPC appen men den envisas med att lägga födelsedatum och passets utgångsdatum en dag tidigare än vad som faktiskt står? Är det bara att köra på och hoppas det går bra eller blir det käbbel i luckan på LAX? :D

Fredah

Medlem
Sitter och fyller i oss 3 resande i MPC appen men den envisas med att lägga födelsedatum och passets utgångsdatum en dag tidigare än vad som faktiskt står? Är det bara att köra på och hoppas det går bra eller blir det käbbel i luckan på LAX? :D
Om du går in under ”people” så kan iaf jag ändra både min födelsedag och passets utgångsdatum. Jag skulle nog försöka ha rätt data även om jag för visso inte har någon aning om vad som kollas.

Brandten

Medlem
Om du går in under ”people” så kan iaf jag ändra både min födelsedag och passets utgångsdatum. Jag skulle nog försöka ha rätt data även om jag för visso inte har någon aning om vad som kollas.
Klickar jag på people ser jag oss 3.
Klickar jag på mig så står det "01/10/1980" (exempel)
Klickar jag på edit så står det "01/09/1980"
Klickar spara
Klickar jag på edit så står det "01/08/1980"
Klickar spara

dvs den räknar ner varje gång jag klickar edit.
Vågar inte riktigt sätta "01/11/1980" för att visningsdatumet ska bli "01/10/1980".

Jaja, får se om det löser sig innan vi drar på söndag morgon, annars får jag ställa mig i kön. :)

Jannes

Medlem
Klickar jag på people ser jag oss 3.
Klickar jag på mig så står det "01/10/1980" (exempel)
Klickar jag på edit så står det "01/09/1980"
Klickar spara
Klickar jag på edit så står det "01/08/1980"
Klickar spara

dvs den räknar ner varje gång jag klickar edit.
Vågar inte riktigt sätta "01/11/1980" för att visningsdatumet ska bli "01/10/1980".

Jaja, får se om det löser sig innan vi drar på söndag morgon, annars får jag ställa mig i kön. :)
Lustigt, jag har haft exakt samma problem med SAS och datumen i passet. Nåt skruvat i appen tror jag.

Brandten

Medlem
Lustigt, jag har haft exakt samma problem med SAS och datumen i passet. Nåt skruvat i appen tror jag.
Var ett välkänt problem tydligen så fick ändra tidszonen till New York på mobilen så gick det att ändra. :)
Dock blir det återigen en dag fel när tidszonen ändras tillbaka till Stockholm.

Thank you for your feedback. We are actively investigating this bug and it will be fixed into a future release of the MPC App for Android. Please continue to submit your CBP form even with this date error in order to proceed with your submission processing.
Thanks, Ron
Support Representative
U.S. Customs and Border Protection
Mobile Passport Control (MPC) Support

Toppen