Det är 330. OK, skärmen är nog också aningen bättre på 350:n...Är det A350 eller A330 på bilden? Jag har inte erfarenhet av någondera hos Finnair, så jag har lite svårt att avgöra vad som är vad.
Tycker Finnairs program är mycket bättre än sas, man får som guld vouchers för 2 longhaul uppgrades eller 8 shorthaul, man kan uppgradera direkt vid köp och tillgängligheten är god. Jag ska testa a350 till hkg första gången i höst nu. Däremot är sas valet för mig nu med direktflyg till hkg och Plus som jag tycker är kanon
Tyvärr är det inte riktigt så bra.Tycker Finnairs program är mycket bättre än sas, man får som guld vouchers för 2 longhaul uppgrades eller 8 shorthaul, man kan uppgradera direkt vid köp och tillgängligheten är god.
Är du riktigt säker på antalet vouchers? Så många får man väl inte? Eller kanske du räknar ihop vouchers du får när du kvalar för första gången, plus de du får i början av nästa uppföljningsperiod?
Kom också ihåg att de är rätt snåla om man kvalar in nära brytdatum. I så fall händer det ofta att de inte "hinner" uppgradera statusen innan brytdatum, och man blir blåst på inkvalningsvouchrarna...Yes räknade in de man får första gången man kvalar in.
Från vanligt vis välunderrättad källa erhåller man bara bara poäng från original bokningenOm man uppgraderar hos Finnair efter att man köpt och betalt ekonomibiljetter, tjänar man då poäng enligt ursprungsklass eller ny klass? I synnerhet om man vill skicka poängen till AA eller BA?