Senaste nytt

Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

Nekroöppnar en tråd. Har Finnair något liknande system som SAS haft att man kan lägga ett bud med avios eller kronor strax innan flyget och hoppas bli uppgraderad eller är det bara som ovan att boarda sist och kolla som gäller?

Det brukar dyka upp erbjudande innan avgång, men inget budande vad jag har sett. Men det var längesen jag flög longhaul så kanske annorlunda där.

Ingen budgivning, bara "fasta priser" som de sätter vid varje tillfälle utifrån någon dold logik.

Finnair har ju traditionellt haft uppgraderingar som nivå-förmån istället. Det är först på senare år börjat strypa den förmånen och försöker sälja platserna istället. Skulle inte förvåna om det förr eller senare kommer budgivningssystem.

., och med tanke på att deras business inte är något speciellt.
Men kanske "nya kabinen" lockade någon som aldrig reser i business att uppgradera. På något vis måste Finnair tycka att det är ett framgångsrikt koncept eftersom de sätter den typen av priser.

., och med tanke på att deras business inte är något speciellt.
Men kanske "nya kabinen" lockade någon som aldrig reser i business att uppgradera. På något vis måste Finnair tycka att det är ett framgångsrikt koncept eftersom de sätter den typen av priser.
Jag har aldrig lyckats åka businessclass än och debuten får nog vänta!

De gånger jag flugit till Japan med Finnair har uppgradering i gate varierat från 3300:- per person (maj efter golden week) till 8k per person (oktober). Alla gångerna har jag även fått erbjudande om fastpris uppgradering på mail några dagar innan, oftast till väldigt högt pris.

Inte flugit österut med dem sen innan pandemin dock.

De gånger jag flugit till Japan med Finnair har uppgradering i gate varierat från 3300:- per person (maj efter golden week) till 8k per person (oktober). Alla gångerna har jag även fått erbjudande om fastpris uppgradering på mail några dagar innan, oftast till väldigt högt pris.

Inte flugit österut med dem sen innan pandemin dock.
Är detta från Economy eller Premium Economy?

Är detta från Economy eller Premium Economy?

Finnairs premium economy lanserades tillsammans med nya kabinen typ 2022? I den gamla kabinen fanns inte premium economy utan bara economy comfort vilket var vanliga economysäten med lite bättre benutrymme och var ingen separat bokningsklass. Bokades genom att välja det som sätesval på din economybiljett, och betala lite extra det såklart

Så economy är det från (inte flugit österut med dem sedan innan pandemin som sagt).

Toppen