Senaste nytt

Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

agehall

Medlem
Är det A350 eller A330 på bilden? Jag har inte erfarenhet av någondera hos Finnair, så jag har lite svårt att avgöra vad som är vad.
 

RobHK

Medlem
Tycker Finnairs program är mycket bättre än sas, man får som guld vouchers för 2 longhaul uppgrades eller 8 shorthaul, man kan uppgradera direkt vid köp och tillgängligheten är god. Jag ska testa a350 till hkg första gången i höst nu. Däremot är sas valet för mig nu med direktflyg till hkg och Plus som jag tycker är kanon
 

niksal

Medlem
Tycker Finnairs program är mycket bättre än sas, man får som guld vouchers för 2 longhaul uppgrades eller 8 shorthaul, man kan uppgradera direkt vid köp och tillgängligheten är god. Jag ska testa a350 till hkg första gången i höst nu. Däremot är sas valet för mig nu med direktflyg till hkg och Plus som jag tycker är kanon

Är du riktigt säker på antalet vouchers? Så många får man väl inte? Eller kanske du räknar ihop vouchers du får när du kvalar för första gången, plus de du får i början av nästa uppföljningsperiod?
 

JonW

Medlem
Tycker Finnairs program är mycket bättre än sas, man får som guld vouchers för 2 longhaul uppgrades eller 8 shorthaul, man kan uppgradera direkt vid köp och tillgängligheten är god.
Tyvärr är det inte riktigt så bra.
Guld ger bara 4 S/h upgrade vouchers som man om man vill kan byta till en L/h upgrade.
Platinum ger 4 S/h upgrades + 2 L/h upgrades.
 

RobHK

Medlem
Är du riktigt säker på antalet vouchers? Så många får man väl inte? Eller kanske du räknar ihop vouchers du får när du kvalar för första gången, plus de du får i början av nästa uppföljningsperiod?

Yes räknade in de man får första gången man kvalar in.
 

JonW

Medlem
Yes räknade in de man får första gången man kvalar in.
Kom också ihåg att de är rätt snåla om man kvalar in nära brytdatum. I så fall händer det ofta att de inte "hinner" uppgradera statusen innan brytdatum, och man blir blåst på inkvalningsvouchrarna...
 

johannesa

Medlem
Är det någon som har lyckats använda Finnairs uppgraderingsverktyg online för att uppgradera en longhaul direkt från Sverige med cash? Jag har köpt billigaste Economy light campaign biljetten Stockholm-Los Angeles men skulle gärna uppgradera om det gick för nåt rimligt pris. Provade att betala fare difference men det fick man inte göra till Business Campaign, bara till en ordinarie business så skulle bli dyrare än att köpa en helt ny kampanjbiljett i biz och vaska min economy biljett, så då tackade jag nej. Det har i tidigare trådar (för några år sen) talats om uppgraderinsgerbjudande vid onlineincheckning, har någon sett nåt sånt på de nya longhaul-linjerna från Stockholm? Jag är BAEC Sapphire men har ingen status eller poäng hos Finnair.
 

AABack2ARN

Medlem
Om man uppgraderar hos Finnair efter att man köpt och betalt ekonomibiljetter, tjänar man då poäng enligt ursprungsklass eller ny klass? I synnerhet om man vill skicka poängen till AA eller BA?
 
Toppen