Senaste nytt

Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

sembl

Medlem
Med Finnair så gäller ursprungliga klassen. Så har du en billig Eco men uppgraderar för cash till business så får du poäng för din ursprungliga biljett.
 

johannesa

Medlem
Är det någon som har lyckats använda Finnairs uppgraderingsverktyg online för att uppgradera en longhaul direkt från Sverige med cash? Jag har köpt billigaste Economy light campaign biljetten Stockholm-Los Angeles men skulle gärna uppgradera om det gick för nåt rimligt pris. Provade att betala fare difference men det fick man inte göra till Business Campaign, bara till en ordinarie business så skulle bli dyrare än att köpa en helt ny kampanjbiljett i biz och vaska min economy biljett, så då tackade jag nej. Det har i tidigare trådar (för några år sen) talats om uppgraderinsgerbjudande vid onlineincheckning, har någon sett nåt sånt på de nya longhaul-linjerna från Stockholm? Jag är BAEC Sapphire men har ingen status eller poäng hos Finnair.

Provar att lyfta den här igen. Är det nån som fått erbjudande om cash-uppgradering antingen via uppgraderingsverktyget online eller vid online incheckning?
 

samet

Medlem
Jag har lyckats använda mina 2 longhaul voucher jag fick i samband med matchningen till Platinum. Använt på den billigaste Eco light biljetten man sålde i 2021 som köptes för uppfylla matchingen. Tack Finnair!

Jag med... Åkte i förrgår, billigaste eco 1800kr. Skulle varit ARN-BKK men när de ställde in, så fick jah fritt ombokat till GOT-HEL-BKK. Voucher på det, så satt man gott.
20220401_133102.jpg
 

johannesa

Medlem
Svarar mig själv: frågade om uppgradering vid incheckningen på Arlanda, fanns för 6200 SEK(hade Economy Campaign). Ok pris men tackade ändå nej då jag verkar få en egen rad i economy comfort. Provar igen på hemvägen.

Är det någon som har lyckats använda Finnairs uppgraderingsverktyg online för att uppgradera en longhaul direkt från Sverige med cash? Jag har köpt billigaste Economy light campaign biljetten Stockholm-Los Angeles men skulle gärna uppgradera om det gick för nåt rimligt pris. Provade att betala fare difference men det fick man inte göra till Business Campaign, bara till en ordinarie business så skulle bli dyrare än att köpa en helt ny kampanjbiljett i biz och vaska min economy biljett, så då tackade jag nej. Det har i tidigare trådar (för några år sen) talats om uppgraderinsgerbjudande vid onlineincheckning, har någon sett nåt sånt på de nya longhaul-linjerna från Stockholm? Jag är BAEC Sapphire men har ingen status eller poäng hos Finnair.[/QUOTE
 
Jag har lyckats använda mina 2 longhaul voucher jag fick i samband med matchningen till Platinum. Använt på den billigaste Eco light biljetten man sålde i 2021 som köptes för uppfylla matchingen. Tack Finnair!

Vi med, mellan MIA och ARN. Vi har försökt igen mellan SIN och HEL om ett par veckor, men vi hamnade på waitlist :( Vi har Economy Classic-biljetter. Ser ut till att vara bara fem Business-biljetter kvar på denna flight så jag tror inte det kommer gå. Men det verkar bli ny kabin enligt Expertflyer, så kanske det finns hopp om en complimentary upgrade till nya Premium Economy? Det säljs inte biljetter till Premium Economy ännu, men det kan ju vara Platinum-passagerare får prova? :rolleyes:
 

lillemannen

Medlem
Vi med, mellan MIA och ARN. Vi har försökt igen mellan SIN och HEL om ett par veckor, men vi hamnade på waitlist :( Vi har Economy Classic-biljetter. Ser ut till att vara bara fem Business-biljetter kvar på denna flight så jag tror inte det kommer gå. Men det verkar bli ny kabin enligt Expertflyer, så kanske det finns hopp om en complimentary upgrade till nya Premium Economy? Det säljs inte biljetter till Premium Economy ännu, men det kan ju vara Platinum-passagerare får prova? :rolleyes:
Jag fick igenom min sista mindre än 37 h innan avgång och har varit på waitlistan sedan biljetten köptes förra året.
 

samet

Medlem
Vi med, mellan MIA och ARN. Vi har försökt igen mellan SIN och HEL om ett par veckor, men vi hamnade på waitlist :( Vi har Economy Classic-biljetter. Ser ut till att vara bara fem Business-biljetter kvar på denna flight så jag tror inte det kommer gå. Men det verkar bli ny kabin enligt Expertflyer, så kanske det finns hopp om en complimentary upgrade till nya Premium Economy? Det säljs inte biljetter till Premium Economy ännu, men det kan ju vara Platinum-passagerare får prova? :rolleyes:

Skriv till dem på whatsapp. Platinum kundtjänsten kan "trigga" waitlist och få den körd. Två av mina lyckades resor nu i vår har varit sådana. Att de kört listan och jag fått bekräftelse och ny biljett omgående.
 
Toppen