Senaste nytt

Möjlighet att beställa Champagne på Europaflygningar med SAS

Tomas E

Medlem
De kan fundera på varför det går så dåligt och har gjort det i en väldans massa år.
För att säga det självklara: Därför att SAS aldrig anpassat sig till flygmarknadens ändrade förutsättningar bl.a. efter lågprisbolagens frammarsch. Det statliga inslaget i ägandet har varit en del av problemet snarare än en del av lösningen. Fackföreningar som öppet säger att de föredrar att SAS går i konkurs gör det heller inte enkelt.
Amerikanska flygbolag går betydligt bättre.
Efter att de genomgått ett stålbad med flera konkurser och en konsolidering av branschen som inte riktigt inträffat i Europa. Å andra sidan vet jag inte riktigt om pris- och kostnadsbilden för amerikanska flygbolag är något jag önskar till denna sidan av Atlanten. Och amerikanska flygbolags service är väl inte mycket av en förebild?
Man kan inte spara sig ur kriser i hospitality industry då gräver man sin egen grav.
Och som siffrorna ser ut för mig kan SAS inte spendera sig ur krisen (just nu) utan att gå i konkurs väldigt fort.
 
Då kan man ju lika dricka skräpcavan som serveras gratis i plus.

Sen tycker jag att sitta och trycka på 0,75a på ett litet brickbord med turbulens känns sådär.
Jag gillar att dom håller kvaliten uppe till ett vettigt pris och en bra storlek!

Någon som vet om det går att beställa på outstation? Kan inte se i min bokning från Reykjavik nästa vecka
Om jag minns rätt var infon jag fick från SAS att det endast gäller ut från någon av hubbarna d.v.s Stockholm, Köpenhamn och Oslo...
 
Heidsieck.jpg

Det fungerar! SK2685 CPH - BLQ igår måndag, CC (L..a) berättade att man haft ett möte förra veckan då det berättades om denna möjlighet och hon var glatt överraskad att det redan hade fått denna beställning. Visst är det trist med plastmugg men produkten i sig själv är ju av så hög kvalité att jag njöt ändå, dock bad jag henne ta med till högre ort att sluta upp med att knyta en pappersservett runt flaskan det gör ingen människa gladare.
 

Flyer722

Medlem
Visa bifogad bild 142719
Det fungerar! SK2685 CPH - BLQ igår måndag, CC (L..a) berättade att man haft ett möte förra veckan då det berättades om denna möjlighet och hon var glatt överraskad att det redan hade fått denna beställning. Visst är det trist med plastmugg men produkten i sig själv är ju av så hög kvalité att jag njöt ändå, dock bad jag henne ta med till högre ort att sluta upp med att knyta en pappersservett runt flaskan det gör ingen människa gladare.
Haha tänk om det var en vänlig gest av henne med pappersservetten run flaskhalsen?
 

Gumster

Medlem
Ska flyga till London på söndag och förbokade champagne meal.
Men väldigt konstigt att man inte kan lägga till både champagne och en frukost.
Nu tog jag champagne och nyblivna frun får en frukost så får vi dela.

En miss från SAS då vi hade tänkt ta två av varje.
 
Toppen