För att säga det självklara: Därför att SAS aldrig anpassat sig till flygmarknadens ändrade förutsättningar bl.a. efter lågprisbolagens frammarsch. Det statliga inslaget i ägandet har varit en del av problemet snarare än en del av lösningen. Fackföreningar som öppet säger att de föredrar att SAS går i konkurs gör det heller inte enkelt.Million Miler skrev:De kan fundera på varför det går så dåligt och har gjort det i en väldans massa år.Klicka för att utvidga...
Efter att de genomgått ett stålbad med flera konkurser och en konsolidering av branschen som inte riktigt inträffat i Europa. Å andra sidan vet jag inte riktigt om pris- och kostnadsbilden för amerikanska flygbolag är något jag önskar till denna sidan av Atlanten. Och amerikanska flygbolags service är väl inte mycket av en förebild?Million Miler skrev:Amerikanska flygbolag går betydligt bättre.Klicka för att utvidga...
Och som siffrorna ser ut för mig kan SAS inte spendera sig ur krisen (just nu) utan att gå i konkurs väldigt fort.Million Miler skrev:Man kan inte spara sig ur kriser i hospitality industry då gräver man sin egen grav.Klicka för att utvidga...