Senaste nytt

Möjlighet att beställa Champagne på Europaflygningar med SAS

Nu verkar det som SAS smugit ut möjligheten att förboka champagne på Europaflygningarna. Blir en halvflaska Charles Heidsieck och två påsar nötter till facila priset av 449 SEK. Vad man ska göra med två nötpåsar i plus är oklart men ändå en klar förbättring! Riskerar dock bli ganska surt om cateringen fallerar…

Är också lite sådär att dricka champagne ut plastmugg, men Orreforsglasens återkomst lär nog dröja.
 

Attachments

  • C6ECE15E-7698-474B-95DB-28BFBDC485E9.jpeg
    C6ECE15E-7698-474B-95DB-28BFBDC485E9.jpeg
    170,2 KB · Visningar: 274

pswe

Medlem
Nu verkar det som SAS smugit ut möjligheten att förboka champagne på Europaflygningarna. Blir en halvflaska Charles Heidsieck och två påsar nötter till facila priset av 449 SEK. Vad man ska göra med två nötpåsar i plus är oklart men ändå en klar förbättring! Riskerar dock bli ganska surt om cateringen fallerar…

Är också lite sådär att dricka champagne ut plastmugg, men Orreforsglasens återkomst lär nog dröja.
Kul! Inget fyndpris kanske, men den kostar nästan 300 på bolaget och tycker den passar bra på flyg med sin lite kraftigare stil.
 

Hachans

Medlem
Och här trodde jag att man hade begränsat alkoholserveringen på Plus till Syden på grund av att de hade problem med att passagerarna dricker för mycket. Men som alla vet är effekten av alkohol betydligt lägre om man bara betalar ett högt pris för den. ;)

Du blir med hög sannolikhet inte serverad förbeställd dryck heller om du är överförfriskad.
 

intuition

Medlem
Jag gillar att den heter "Champagne meal"...
Det är väl pga av nötterna.

Påminner om tiden när alkohol inte fick säljas utan mat. På båtarna på HH-leden köpte alla "Öl med smörgås". I hörnet låg en ensam torr ostmacka som kunde sälja hundra gånger om - ingen brydde sig om den. Kravet var att ölen såldes med mat, inte att den dracks till mat :)
 

fcx

Medlem
Tycker priset är väldigt generöst som det redan är, i princip inköpspris på en bra flaska champagne.
Svårt att klaga då tycker jag.
Håller med om att priset är bra för en halvflaska Charles Heidsieck, men jag (och jag tror många med mig) hade hellre sett en lite enklare champagne i större flaska till samma pris, eftersom tanken är att dela på två pers.

Ett konkurrerande Nordiskt flygbolag erbjuder också förbokning av champagne. Helflaska Nicolas Feuillatte plus nötter för 399 kronor.

Beställningsfunktionen är i vart fall live och går att beställa i både plus och minus.
 
Toppen