Senaste nytt

Möjlighet att beställa Champagne på Europaflygningar med SAS

Nu verkar det som SAS smugit ut möjligheten att förboka champagne på Europaflygningarna. Blir en halvflaska Charles Heidsieck och två påsar nötter till facila priset av 449 SEK. Vad man ska göra med två nötpåsar i plus är oklart men ändå en klar förbättring! Riskerar dock bli ganska surt om cateringen fallerar…

Är också lite sådär att dricka champagne ut plastmugg, men Orreforsglasens återkomst lär nog dröja.
Här hade man kunnat ta Plus och serviceerbjudandet ytterliggare en nivå och erbjuda en (1) sådan flaska gratis på längre flyg som Gran Canaria eller Malaga..

• Gilla
Reactions: Gus
Här hade man kunnat ta Plus och serviceerbjudandet ytterliggare en nivå och erbjuda en (1) sådan flaska gratis på längre flyg som Gran Canaria eller Malaga..

Visst, men varför? Folk betalar ju hutlösa priser för Plus (och Go) även utan detta. Varför ska de ta från sin marginal som redan bör vara rätt rejäl på Spanienflygen när man istället kan utöka den genom att sälja på folk grejer?

Visst, men varför? Folk betalar ju hutlösa priser för Plus (och Go) även utan detta. Varför ska de ta från sin marginal som redan bör vara rätt rejäl på Spanienflygen när man istället kan utöka den genom att sälja på folk grejer?
Kanske. Har själv slutat betala för Plus när jag flyger privat short haul. Fullkomligt meningslöst som EBD.

Äh gör som jag gjorde för några år sen på en flygning till USA, när Dompan kosta 999NOK på Gardemoen, köpte 2 flaskor! Kom ombord och sa till crew, kyler ni denna och serverar den till mig under flighten så får ni den andra att ta med hem. Fungera klockrent ;)

Gällande ämnet, någon som vet vad maxantalet i förköp av flaskor är? Tänker om vi är 20st Galna flygresenärer som ska boka en trip och maxa ut och se hur många dom kan lasta på :D Menar att om vi köper 5 förköp vardera, på 5-6h flight bör väl inte vara omöjligt, annars får vi bjuda ombord. Tror vi SAS kan lasta 100st Halvflaskor skumpa?

Strålande idé att "bjuda" resenärerna på champagne (vilket självklart skulle innebära högre biljettpriser), men tyvärr helt ur synk med "unbundling"-tendensen hos de flesta flygbolag. Och det finns väl inga tecken på att SAS tänker att de längre Europa+ - flygningarna utgör en egen "medium haul"-kategori som ska avvika tydligt i servicekoncept från flygningar inom norra halvan av Europa? Om något så är ju många av dessa flygningar som drabbas av max 3 enheter-regeln till "Sällskapsresan-destionationer".

• Gilla
Reactions: hco
Strålande idé att "bjuda" resenärerna på champagne (vilket självklart skulle innebära högre biljettpriser), men tyvärr helt ur synk med "unbundling"-tendensen hos de flesta flygbolag. Och det finns väl inga tecken på att SAS tänker att de längre Europa+ - flygningarna utgör en egen "medium haul"-kategori som ska avvika tydligt i servicekoncept från flygningar inom norra halvan av Europa? Om något så är ju många av dessa flygningar som drabbas av max 3 enheter-regeln till "Sällskapsresan-destionationer".
SAS borde se över hela sitt servicekoncept på short haul. Air Baltic har champagne på ultra short haul så helt främmande är det inte i europa. Den som lever får se. Mycket sämre kan det inte bli nu i alla fall.. skillnaden mellan GO och PLUS är närmast 0 för den med status som har flygplatstjänsterna inkluderade oavsett. Stor förbättringspotential.

SAS borde se över hela sitt servicekoncept på short haul.
Hoppas det står på "att göra-listan" strax efter "undvika att gå i konkurs", "komma upp över nollresultat" och "rädda kvar så mycket som möjligt av ruttnätverket genom att behålla så mycket av den leasade flygplansflottan". ;)
Mycket sämre kan det inte bli nu i alla fall.. skillnaden mellan GO och PLUS är närmast 0 för den med status som har flygplatstjänsterna inkluderade oavsett. Stor förbättringspotential.
Jo, det kan bli sämre. De fria dryckerna i Go kan ju ryka för EBD, eller begränsas till fria alkoholfria drycker, eller "varav högst en alkoholdryck".

Man ska aldrig glömma det gamla talesättet "inget är någonsin så dåligt att det inte kan bli sämre". :D

Hoppas det står på "att göra-listan" strax efter "undvika att gå i konkurs", "komma upp över nollresultat" och "rädda kvar så mycket som möjligt av ruttnätverket genom att behålla så mycket av den leasade flygplansflottan". ;)

Jo, det kan bli sämre. De fria dryckerna i Go kan ju ryka för EBD, eller begränsas till fria alkoholfria drycker, eller "varav högst en alkoholdryck".

Man ska aldrig glömma det gamla talesättet "inget är någonsin så dåligt att det inte kan bli sämre". :D
De kan fundera på varför det går så dåligt och har gjort det i en väldans massa år.. Amerikanska flygbolag går betydligt bättre. Man kan inte spara sig ur kriser i hospitality industry då gräver man sin egen grav. Föreställ dig Hilton ta betalt för toalettpapper;)

Håller med om att priset är bra för en halvflaska Charles Heidsieck, men jag (och jag tror många med mig) hade hellre sett en lite enklare champagne i större flaska till samma pris, eftersom tanken är att dela på två pers.

Ett konkurrerande Nordiskt flygbolag erbjuder också förbokning av champagne. Helflaska Nicolas Feuillatte plus nötter för 399 kronor.

Beställningsfunktionen är i vart fall live och går att beställa i både plus och minus.
Då kan man ju lika dricka skräpcavan som serveras gratis i plus.

Sen tycker jag att sitta och trycka på 0,75a på ett litet brickbord med turbulens känns sådär.
Jag gillar att dom håller kvaliten uppe till ett vettigt pris och en bra storlek!

Någon som vet om det går att beställa på outstation? Kan inte se i min bokning från Reykjavik nästa vecka

De kan fundera på varför det går så dåligt och har gjort det i en väldans massa år.. Amerikanska flygbolag går betydligt bättre. Man kan inte spara sig ur kriser i hospitality industry då gräver man sin egen grav. Föreställ dig Hilton ta betalt för toalettpapper;)
Vid en sådan jämförelse måste man komma ihåg att skuldbördan i den amerikanska flygindustrin kraftigt har reducerats genom chapter11 processer.
Beträffande hotel så tar de förvisso inte uttalat betalt för just toalettpapper, men inte minst i usa så har systemet med resortfees eller liknande tillägg ökat kraftigt över tid och innebär ofta betalning för sådant som tidigare ingick.

Toppen