tidyverse
Medlem
Du kan ansöka om kompensation på 400€ per person för förseningen. Någon övrig kompensation lär det inte bli. Om jag var du skulle jag absolut inte ens nämna köpet av chips, det är inget du har rätt att få. Vad du betalat för biljetten är också helt irrelevant in denna fråga. Fokusera din claim på det viktiga, dvs att du blev mer än 3h sen hem och därmed har rätt till ersättning, all annan info/synpunkter är irrelevant.
Det låter som en bra strategi. Vore trevligt med €400 per person (infant exkluderat) för en relativt billig business class-biljett.
Lufthansa verkar vara ganska transparenta med vad som gäller:
https://www.lufthansa.com/ge/en/passenger-rights
Dock hittar jag inget formulär för att fylla i sin claim. Något tips på hur man ska driva detta? Jag initierade en live chatt med kundservice för en halvtimme sedan medan jag försökt googla mig runt, båda utan resultat.
Även om tekniska problem inte verkar vara skäl för avsteg från EU 261/2004, så låter det i text som att de skulle kunna neka p.g.a. "security risks" eller "unexpected deficiencies in flight safety"...