Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Dr. Miles

Expert
Jag har inte provat Lufthansa(LH):s linjer både till Kina och till Japan, däremot har jag provat Singapore Airlines(SQ) och THAI(TG) till/från dessa destinationer.
SQ och TG har utförlig service oavsett rutt men som andra flygbolag har de olika kundkretsar mellan Singapore/Bangkok och Kina/Japan.

I Japan och i Sydkorea är hierarkin ganska påtagliga. Kabinpersonal på de länderna är det inte ovanligt att de böjer sig ner till golvet när de pratar med passagerare, i alla fall i First och i Business.
Och andra sidan är i Kina hierarkin inte så stark som i Japan eller i Sydkorea, så det upplevs inte så formellt som i de länderna.
Detta kanske avspeglar utförande av servicen något, men jag tror att det hänger mer på personalen som utför servicen än att flygbolaget har det som strategisk service koncept.
 

Dr. Miles

Expert
Min kollega flög med Lufhansa till Bogota i Business class och hans IFE var trasig. Kabinpersonalen försökte med omstart men det löste inte problemet.
När han berättade historian för mig efter resan rekommenderade jag honom att skriva klagomål till Lufthansa.

Han skickade klagomålsformulär på Lufthansas webbsida och fick autosvar direkt men det hände ingenting sedan.

Fem veckor senare kom ett e-mail från Lufthansas Customer Feedback avdelningen och beklagade både för trasig IFE och för sent svar.
Ytterligare en vecka senare kom ett paket från Luftahansa och de skickade en väska med Lufthansa logo på.

Min kollega är nöjd med att Lufthansa har tagit på sig misstaget och ersatte honom med något som han uppskattar.
Så ja, ni har gjort rätt, Lufthansa.
 

Jonas C

Medlem
Stort tack till lounge personalen i ZRH som släppte in mig i SEN Loungen kvällen innan (26/11), då jag hade ett långt overnight layover. Det underlättade verkligen att slå ihjäl några timmar i den bekväma loungen, innan man lade sig ner på en hård bänk i 7 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det klassas som "Det här gjorde Ni bra, Lufthansa!" men jag fick liten kompensation (3.000 miles) av Lufthansa för icke fungerande Noise cancelling hörlurar på min flight till Singapore.
 

jumbooze

Medlem
Jag klagade på att Inflight WIFI inte ingick när man flög F med LH och fick 50 Eur att handla för i deras shop för besväret.
 

ErikOM

Medlem
Positivt överraskad

Jag vill bara dela med mig om sådant som visserligen redan har skrivits om i forumet men som jag inte upplevt själv förrän nu: vilken otrolig skillnad det är på behandling av en EBG på Lufthansa mot SAS! Jag flög i veckan ARN-FRA-MAD-MUN-ARN med Lufthansa och på alla flygplatser (förutom ARN) hade dom priority boarding. Sedan hade jag genomgående ett ledigt säte bevid mig (seat blocking) + plats långt fram i kabinen (rad 5-7). I den bakre delen av kabinen var det rejält trångt på 3 av 4 flighter så dom hade verkligen tänkt på att ge oss EBG's möjlighet till bra platser trots en vanlig economy biljett.
Jag måste säga att SAS har mycket att lära här! Det kan verka som småsaker men det gör stor skillnad när man som jag reser minst varannan vecka. Tack Lufthansa, well done!
 
Toppen