Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

micsjo

Medlem
Lufthansa-loungen på ATH är ju jättebra.

Lite liten men trevlig personal och en rent makalös buffé på det lilla utrymmet. Vi hade lätt kunnat äta oss proppmätta. Mkt hög kvalitet.

Dessutom en rätt välsorterad bar.

Väldigt trevlig överraskning på väg hem från emellanåt spartanskt ö-liv.
 

plover

Medlem
Apropå Concierga så har jag kvar mitt Eurocard Plat, den är faktiskt rätt,bra service med combo app och möjlighet att ringa in. Fixade bord på hard to get restaurang i Bangkok åt oss i juni, rekommenderas.
 

Tockstew

Medlem
Bra jobbat av LH group idag. Hade en awardbokning Milano-Wien-Stockholm i business. Såg tidigt att inkommande flyg var sent och att en connection på 40 minuter i Wien skulle vara tveksam. Efter kontakt med loungepersonalen förstod jag att det jobbades på lösning. I god tid plingade det i mobilen och en ombokning med Swiss via Zürich uppenbarade sig! Samma klass och i stort samma ankomsttid till Stockholm. Blev dock försening pga trafikrestriktioner i Zürich. Dessutom borttappad väska. Airtag säger att den är i Zürich. Får se vad som händer. Dock elegant löst!
 
Last edited:

Tockstew

Medlem
Bra jobbat av LH group idag. Hade en awardbokning Milano-Wien-Stockholm i business. Såg tidigt att inkommande flyg var sent och att en connection på 40 minuter i Wien skulle vara tveksam. Efter kontakt med loungepersonalen förstod jag att det jobbades på lösning. I god tid plingade det i mobilen och en ombokning med Swiss via Zürich uppenbarade sig! Samma klass och i stort samma ankomsttid till Stockholm. Blev dock försening pga trafikrestriktioner i Zürich. Dessutom borttappad väska. Airtag säger att den är i Zürich. Får se vad som händer. Dock elegant löst!
Följden av denna iofs fina tur är att en väska är på vift. Det som oroar är att flygbolagens tjänster anger den ursprungliga bokningens flygnummer men jag vet ju att väskan residerar i Zürich, vilket stämmer med flugna sträckor…airtag. Bör jag ringa för uppdatering eller kommer det att rättas….
 

Tockstew

Medlem
Följden av denna iofs fina tur är att en väska är på vift. Det som oroar är att flygbolagens tjänster anger den ursprungliga bokningens flygnummer men jag vet ju att väskan residerar i Zürich, vilket stämmer med flugna sträckor…airtag. Bör jag ringa för uppdatering eller kommer det att rättas….
Uppdatering: Väskan är på väg och flugna sträckor uppdaterades. Ca 40 timmar tog hanteringen.
 

micsjo

Medlem
Åkte LH ARN-FRA-BEG och blev helt statuslös tilltalad med namn på ARN-FRA. Jag blev helt paff. Vi var ändå 12 i business (med gardinen fördragen).
Kul men kanske inte viktigt.

Viktigt däremot var vägen hem. OS BEG-VIE-ARN, försenade ut från BEG och 35 minuter planerat på VIE. Tight så det räcker. När vi anländer VIE så är det 15 min till avgång och bussgate. Borde inte vara en chans att hinna. Då står det en bil på plattan och väntar på mig och kör mig exklusivt till först personlig passkontroll och sedan direkt till ARN-flighten. Mycket bra service på absolut VIP-nivå. Tack, Austrian!
 

nissefalk

Medlem
Fick ett flyg från Barcelona till Munchen med Lufthansa inställt strax efter boarding påbörjats, email om inställt flyg har en länk till en automatisk chat bara klicka boka om och fick 5-6 olika alternativ för att ta sig hem till Göteborg valde ett som passade och fick nya biljetter inom ett par minuter, bagage behövde inte taggas om bara att gå tillbaka till loungen och invänta senare flyg, riktigt bra hanterat.
 

nissefalk

Medlem
Fick ett flyg från Barcelona till Munchen med Lufthansa inställt strax efter boarding påbörjats, email om inställt flyg har en länk till en automatisk chat bara klicka boka om och fick 5-6 olika alternativ för att ta sig hem till Göteborg valde ett som passade och fick nya biljetter inom ett par minuter, bagage behövde inte taggas om bara att gå tillbaka till loungen och invänta senare flyg, riktigt bra hanterat.
Så en update här, Lufthansa tyckte det var värt en kompensation på 800 EUR och jag ifrågasatte inte det,
 
Toppen