Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Fick ett mejl från LH häromdagen map en kommande tur till Frankfurt med LH801:

Dear Mr. NN

Your flight number changed.
Flight number LH 4279
Operated by: Discover Airlines on behalf of Lufthansa
.

När jag bokade kunde jag som FQTV inte boka plats på rad 1. Gick in och kollade platser nu efter detta mejl och då gick det utmärkt att välja första raden.

Är det inte lite udda att de byter flygnummer i en situation som denna. Det låter ju som Lufthansa lånar in en maskin från Discover men samtidigt ger de flighten ett helt eget nummer. Antar att servicen ombord kommer vara densamma som på en vanlig Lufthansa-flight?

Är det inte lite udda att de byter flygnummer i en situation som denna. Det låter ju som Lufthansa lånar in en maskin från Discover men samtidigt ger de flighten ett helt eget nummer. Antar att servicen ombord kommer vara densamma som på en vanlig Lufthansa-flight?
Jo, det har jag inte varit med om när t.ex. Edelweiss eller Air Baltic flugit i Swiss ställe.

När man ska boka mitt aktuella flyg nu står det noterat som 4Y 1351 vilket förvirrar ännu mer. Men jag förväntar mig Lufthansas servicekoncept trots allt.

Man vill väl förtydliga att det är en "code share", och inte en "wet lease" internt.

Fick ett mejl från LH häromdagen map en kommande tur till Frankfurt med LH801:

Dear Mr. NN

Your flight number changed.
Flight number LH 4279
Operated by: Discover Airlines on behalf of Lufthansa
.

När jag bokade kunde jag som FQTV inte boka plats på rad 1. Gick in och kollade platser nu efter detta mejl och då gick det utmärkt att välja första raden.
@rsimon Får du Points och Qualifying Points som vanligt med denna ändring?

Går man in på Discovers hemsida och försöker boka ARN-FRA så länkas man över till Lufthansas hemsida så det verkar vara lite av en wetlease med ett annat nummer. Antar att Discover har något mindre nyttjandegrad för sin A320-flotta under vintern och då supporterar Lufthansa på europeiska rutter.

<stök>
Ett j-vla hattande. Nu är ändringen återställd till vanliga LH801 igen och jag fick inte behålla min ändrade plats på första bänkrad, den ska de ha 390 SEK för nu.

Toppen