Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

090034208

Medlem
LH2464 HEL-MUC försenad 1,5h, när vi landar i MUC går vårt plan till MAN. Vi är 3 pers o flyger i business. Går till servicedisken, är färdigt ombokad till följande dag kl 09. Hotell rum, middag och morgonmål ingår. Skulle landat i MAN kl 23, landar nu kl 10 följande dag. Lämnar in om kompensation via LH hemsida. Tar 7 dygn kommer svar att dom kompenserar, jag skall skicka kontouppgifter. 4 dygn senare får ett mejl att 1200€ är utbetalt. Visst, dom är skyldiga till detta men lite förvånad att allt gick så otroligt smidigt och dessutom snabb återkoppling
 

bnr

Medlem
LH2464 HEL-MUC försenad 1,5h, när vi landar i MUC går vårt plan till MAN. Vi är 3 pers o flyger i business. Går till servicedisken, är färdigt ombokad till följande dag kl 09. Hotell rum, middag och morgonmål ingår. Skulle landat i MAN kl 23, landar nu kl 10 följande dag. Lämnar in om kompensation via LH hemsida. Tar 7 dygn kommer svar att dom kompenserar, jag skall skicka kontouppgifter. 4 dygn senare får ett mejl att 1200€ är utbetalt. Visst, dom är skyldiga till detta men lite förvånad att allt gick så otroligt smidigt och dessutom snabb återkoppling
Allt handlar om service recovery :) Det har de tydligen gjort bra i ditt fall.
Saker går fel och kommer att gå fel framöver, frågan är bara hur bra företag hanterar det.
 

palmen

Moderator
Är det sas eller Lufthansa/Austrian som det är bra när det är sas personal på Arlanda som genomför en av de tydligaste (och striktaste men framförallt tydligt) priority boarding jag sett på Arlanda...
Det är kravställningen från Lufthansa som är bra. Samt bra av personalen att de följer reglerna, tror de riskerar tråkigheter om det inte görs.
 

majoren

Medlem
Bokade via M&M biljett LCA-ARN med direktflyg (EW) en storhelg till våren. Flyget flyttat från sö till lö - och därmed även jag. Vill resa på söndagen. Ser att alla bonusplatser är slut. Ordinarie biljetter svindyra. Fruktar det värsta (har ingen status inom LH). När jag ringer in lösgör de på eget initiativ revenuebiljetter på söndagen med bästa förbindelsen LCA-ARN med OS för mig och familjen. Tack Lufthansa och M&M.
 
Flög med Swiss hem från Bucharest. Flighten till Zürich var ombord Helvetica E190-E2 och jag satt på 1A (biz var bara 2 rader).

Pursern på flighten var fantastisk och servicenivån var hög.

När hon skulle genomföra safetydemon börja hon packa upp alla grejer och lägga dom på golvet framför sig istället för mitt lediga säte. Jag säger åt henne att lägg dom här i sätet som är ledigt bredvid mig, blir lättare då.

Efter det var servicen på ännu högre nivå. Och avsked innan landning med en påse med handskrivet kort, choklad och en halvflaska Duval champagne.

Visst gör en sådan gåva flighten så mycket mer minnesvärd men det var inte bara det utan hennes genuina leende och att hon aldrig lät mitt glas champagne vara tomt.

Servicenivån i EU, maten och lounger är såååå mycket bättre på Swiss än på Lufthansa.

20230116_000706.jpg

PS: Detta är inte första gången jag fått dessa avskedagåvor. Ibland får man en hel kartong choklad. Ibland en helflaska champagne.
 

Thornado

Medlem
Måste säga att Lufthansa hanterade IRROPS för mig extremt smidigt. Skulle ha flugit MUC-FRA-ARN igår kväll (sista flyget för kvällen till Stockholm) och hade bara 50 min connection i FRA och flyget från MUC blev försenat. Redan innan boarding så tyckte Lufthansaappen att jag inte skulle hinna med min anslutning och borde kontakta chattsupporten i appen. Gjorde ett försök, men det gick inte så bra.
Efter takeoff (då det definitivt var klart att vår försening skulle bli så stor att jag skulle missa anslutningen) så anslöt jag mest för skojs skull till wifi ombord och insåg att jag där hade gratis access till chatboten som då hjälpte mig att boka om. Fick ett första lite intressant förslag att flyga vidare till Nuremberg samma kväll, sova där och sen flyga hem via Zurich idag. Hade det varit mer än 40 minuter connection i Zurich så hade jag kanske tagit det alternativet för lite äventyr och loungehäng, men nu bad jag om andra alternativ och kunde då välja det tråkigare alternativet att ta direktflyget från Frankfurt på morgonen.
När jag landade hade jag uppdaterat boardingkort i appen och ett sms och mail med en länk där jag kunde välja mellan två olika flygplatshotell att boka in mig på.

Extremt enkel och smidig process. Nu får vi se om det är lite enkelt att begära EU-kompensation från dem.
 

nissefalk

Medlem
Måste säga att Lufthansa hanterade IRROPS för mig extremt smidigt. Skulle ha flugit MUC-FRA-ARN igår kväll (sista flyget för kvällen till Stockholm) och hade bara 50 min connection i FRA och flyget från MUC blev försenat. Redan innan boarding så tyckte Lufthansaappen att jag inte skulle hinna med min anslutning och borde kontakta chattsupporten i appen. Gjorde ett försök, men det gick inte så bra.
Efter takeoff (då det definitivt var klart att vår försening skulle bli så stor att jag skulle missa anslutningen) så anslöt jag mest för skojs skull till wifi ombord och insåg att jag där hade gratis access till chatboten som då hjälpte mig att boka om. Fick ett första lite intressant förslag att flyga vidare till Nuremberg samma kväll, sova där och sen flyga hem via Zurich idag. Hade det varit mer än 40 minuter connection i Zurich så hade jag kanske tagit det alternativet för lite äventyr och loungehäng, men nu bad jag om andra alternativ och kunde då välja det tråkigare alternativet att ta direktflyget från Frankfurt på morgonen.
När jag landade hade jag uppdaterat boardingkort i appen och ett sms och mail med en länk där jag kunde välja mellan två olika flygplatshotell att boka in mig på.

Extremt enkel och smidig process. Nu får vi se om det är lite enkelt att begära EU-kompensation från dem.
Har råkat ut för detsamma men behövde inte spendera en natt, valde alternativ som gjorde oss 3 timmar sena hem och fick senare EU ersättning för försenat flyg, mycket smidigt med deras chat bot,
 
Toppen