Flög LH 716 till Tokyo på award så jag fyller jämnt. Försökte uppgradera till F och fick kostnadsförslag på 1750 euro. Vi var två så blev inget med det, men det gjorde inget. Vi var på övre däck i C på 747:an.
Men vilken service det var. I vår sektion jobbade en tysk och en japansk kvinna. De var på tårna, maten var god (hade förbeställt huvudrätt från deras bokningsbara meny). Men de var på tårna, fyllde på glasen, tog beställningar i statusordning och plockade undan efterhand.
Mitt i natten kom en i besättningen fram och grattade mig på födelsedagen med några prylar och ett glas champagne. Senare kom japanska besättningsmedlemmen också fram och stack till mig ett amenity kit från F med ros och vad som såg ut att vara svindyr choklad.
Fantastiskt trevlig flygning. Äras den som äras bör. Har aldrig varit med om så bra service tidigare på LH, och är helt tvärtom vad jag upplevde sist jag flög LH C longhaul.
Hade alla dessa flyg varit så bra hade jag aldrig flugit annat. De gav service på ett sätt som SAS aldrig kunnat.
Hårdvaran är ju lite tråkig och faller i bitar, men de jobbar de ju på.
Ankomst till Haneda oerhört smidigt. Från avstigning till hotellrum i Ginza mindre än en timme. Snubben i incheckningen på Arlanda klantade sig dock och satte HON-taggar på väskorna vilket vi verkligen inte gjort oss förtjänta av på något sätt. Men de var också de enda väskorna som snurrade på bandet efter immigrationen så ingen väntan någonstans.