Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Man undrar ju vad det är som försegår här, alla blir uppgraderade. Det kan ju inte riktigt vara standard för senator.
Jag tror främst vi är i en period av mycket ökat resande och många bolag har inte hängt med kapacitetsmässigt. Som följd av det så är det tryck underifrån att fylla premiumkabinerna.

Sedan så har jag en informellt datainsamlad tes om att i förhållande till antalet stolar så har M&M mycket färre Senatorer än SAS har EBG.

Så det finns en logik, men jag tror inte att vi EBG/EBD matchare är speciellt utpekade. Kollar man t.ex. på vielfliegertreff.de så rapporteras även där ökad mängd op-UPS.

Man undrar ju vad det är som försegår här, alla blir uppgraderade. Det kan ju inte riktigt vara standard för senator.
Lufthansa har alltid översålt ekonomi om det funnits möjlighet till det och det finns platser i ekonomi. Nu under semester blir detta extra tydligt då fler än vanligt bokar och reser. Någon måste då flyttas till Business och de som är Senator har första prio (om det inte är HON i ekonomi) och sen Star Alliance Gold.

När jag rest med LH på leisure destinationer har jag som EBD blivit uppgraderad flera ggr under åren, händer väldigt frekvent från Barcelona tex.

Min gissning är att det är väldigt få som själva flygit in Senator/HON som reser i ekonomi, men av de som nu matchar till Senator är det extremt många som bokar ekonomi. Detta resulterar i att flera blir uppgraderade.

LH har varit det mest troliga av EU-flygbolagen att uppgradera mig och följeslagare från ekonomi- till businessklass på flygningar inom Europa som partnerflygbolag *G. [Jag tycker att det är lite irriterande när uppgraderingen är till skottet och inte längre innebär att få bonuspoäng för uppgraderad serviceklass.] Jag skulle bli förvånad om jag klarar mig mycket bättre med uppgraderingar som en LH*G, men det kan vara en produkt av bara mina resebokningsmönster.

det har man väl aldrig fått?!
Ibland hände det mig förut, men det är nu över över tio år sedan det senast hände för mig med LH. Nuförtiden hoppas jag mest på att bli drabbad av IRROPs och bokas om till andra flygbolag för att få fler poäng, men även det fungerar inte lika bra som det brukade fungera. Säger personen som fick LHG:s kontraktsanställda (Aviator?) på CPH att boka om mig med SAS till USA för några dagar sedan och tjäna många poäng på en Economy- biljett för LX-flyg. Och sedan uppgraderades gratis på CPH-ORD.

Jag har varit 'vanlig' Senator i några år. Jag har ALDRIG blivit uppgraderad. Har ca 50 flygningar per år inom LH-gruppen.
Det måste vara någon speciell 'markering' för statusmatchningen...

Jag har varit 'vanlig' Senator i några år. Jag har ALDRIG blivit uppgraderad. Har ca 50 flygningar per år inom LH-gruppen.
Det måste vara någon speciell 'markering' för statusmatchningen...
Tror snarare det hänger ihop med destinationer. Gissar på att du inte frekventerar "semester destinationer".

Som EBD blev jag uppgraderad på 50% av flighterna från Barcelona med Lufthansa. Högst troligt ordentligt överbokat i ekonomi och inga Senator som satt i ekonomi.

Flög LH 716 till Tokyo på award så jag fyller jämnt. Försökte uppgradera till F och fick kostnadsförslag på 1750 euro. Vi var två så blev inget med det, men det gjorde inget. Vi var på övre däck i C på 747:an.

Men vilken service det var. I vår sektion jobbade en tysk och en japansk kvinna. De var på tårna, maten var god (hade förbeställt huvudrätt från deras bokningsbara meny). Men de var på tårna, fyllde på glasen, tog beställningar i statusordning och plockade undan efterhand.

Mitt i natten kom en i besättningen fram och grattade mig på födelsedagen med några prylar och ett glas champagne. Senare kom japanska besättningsmedlemmen också fram och stack till mig ett amenity kit från F med ros och vad som såg ut att vara svindyr choklad.

Fantastiskt trevlig flygning. Äras den som äras bör. Har aldrig varit med om så bra service tidigare på LH, och är helt tvärtom vad jag upplevde sist jag flög LH C longhaul.

Hade alla dessa flyg varit så bra hade jag aldrig flugit annat. De gav service på ett sätt som SAS aldrig kunnat.

Hårdvaran är ju lite tråkig och faller i bitar, men de jobbar de ju på.

Ankomst till Haneda oerhört smidigt. Från avstigning till hotellrum i Ginza mindre än en timme. Snubben i incheckningen på Arlanda klantade sig dock och satte HON-taggar på väskorna vilket vi verkligen inte gjort oss förtjänta av på något sätt. Men de var också de enda väskorna som snurrade på bandet efter immigrationen så ingen väntan någonstans.

Flög LH 716 till Tokyo på award så jag fyller jämnt. Försökte uppgradera till F och fick kostnadsförslag på 1750 euro. Vi var två så blev inget med det, men det gjorde inget. Vi var på övre däck i C på 747:an.

Men vilken service det var. I vår sektion jobbade en tysk och en japansk kvinna. De var på tårna, maten var god (hade förbeställt huvudrätt från deras bokningsbara meny). Men de var på tårna, fyllde på glasen, tog beställningar i statusordning och plockade undan efterhand.

Mitt i natten kom en i besättningen fram och grattade mig på födelsedagen med några prylar och ett glas champagne. Senare kom japanska besättningsmedlemmen också fram och stack till mig ett amenity kit från F med ros och vad som såg ut att vara svindyr choklad.

Fantastiskt trevlig flygning. Äras den som äras bör. Har aldrig varit med om så bra service tidigare på LH, och är helt tvärtom vad jag upplevde sist jag flög LH C longhaul.

Hade alla dessa flyg varit så bra hade jag aldrig flugit annat. De gav service på ett sätt som SAS aldrig kunnat.

Hårdvaran är ju lite tråkig och faller i bitar, men de jobbar de ju på.

Ankomst till Haneda oerhört smidigt. Från avstigning till hotellrum i Ginza mindre än en timme. Snubben i incheckningen på Arlanda klantade sig dock och satte HON-taggar på väskorna vilket vi verkligen inte gjort oss förtjänta av på något sätt. Men de var också de enda väskorna som snurrade på bandet efter immigrationen så ingen väntan någonstans.
Det är väl som ofta lite hit or miss när det gäller crew, men även jag har haft tur och fått fantastiskt bra service när jag åkt LH C. Bra service kan verkligen väga upp för den tråkiga kabinen enligt mig och har gjort att jag faktiskt ser fram emot att åka LH till BKK över nyår.

Toppen