Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Om jag inte ofte åker på disse rutene så hadde det ikke vært så nøye, men jeg bruker ofte lufthansa connection - og det er sørgelig å ha hatt en IC-crossing for så att sitte sulten i de två timmarna flighten tar.... .

Ett tips om maten nu ar sa dalig ar att utnyttja de utmarkta Lufthansa loungerna som finns i bade MUC och FRA (vill pasta att jag oftast haft tid med ett loungebesok trots kort connection)......! Eller just det.... SAS ID biljetter ger ju inte tillgang till lounge
 
Ett tips om maten nu ar sa dalig ar att utnyttja de utmarkta Lufthansa loungerna som finns i bade MUC och FRA (vill pasta att jag oftast haft tid med ett loungebesok trots kort connection)......! Eller just det.... SAS ID biljetter ger ju inte tillgang till lounge

You're just a bucket of f****ing sunshine, aren't you. Jeg har sendt deg PM, men du svarer ikke. Det sier mer om deg enn noe annet. Mindreverdighetskompleks kler ingen.
 
image.jpg
Lyckan som uppstår när personalen lyckas gräva fram en flaska Duval Leroy Champagne i Senator Loungen på A Plus i Frankfurt... Två glas blev det dessutom! :D
 
Jag råkade komma lite tidigt till Dresdens flygplats igår. Var bokad på 20:20-kärran till München - men fick med god service och ett leende från personalen boka om mig (SEN) och kollega (EBD) till tidigare flight och sparade massvis med tid. Våra biljett var ej ombokningsbara.

Till saken hör att all personal var stressad pga strejken inom LH som precis skulle ta fart några timmar senare. Skönt med god service i stressat läge.
 
En glad överraskning några veckor innan avresa, men ville inte jinxa och skriva inlägg om det skulle ske ett nytt kärrbyte ;)

LH413 EWR-MUC 23 maj. Bokad i Economy Premium, A340-600, kärrbyte till gamla config utan Economy Premium - Upgrade till C! Förvisso gamla C (och Economy premium testade jag på utresan FRA-ORD), men 1/3 fylld C och senatorloungen tömdes nästan helt efter att SAS-kärrorna gått. Helt ok om man bara ska sova och inte ska använda IFE :)
 
För 10 dagar sen skulle jag flyga tillbaka från Asien (BKK) till VIE med OS26 i C. Avgångstid var kl. 23:45.
Jag hade ju tänkt att lämna mitt bagage lite tidigare om att ta dusch efter en varm dag i Bangkok och testa olika lounger innan avgång.
Men tyvärr så öppnar Austrian ckeck-in exakt 4 timmar innan avgångstid. Det fick jag höra kvällen innan avgång när jag var på plats för att kolla om mitt plan fungerade.

Det fanns en LH medarbetare som satt bredvid personalen som sköter check-in och jag pratade precis med. Hon kom över till oss.
Hon erbjuder mig att jag skulle kommer till hennes kontor på vaning 5 på Suvarnabhumi på avresedag. Hon lovade att ta hand om mitt bagage så att jag hade gott om tid i lounger.

På nästa dagen så hämtade jag boarding pass via Austrians app, lämnade bagage på Austrian/Lufthansa kontor och gick genom säkerthetskontrollen och immigration.
Sen hade jag flera timmar för att testa TGs lounger, tillräckligt tid för mat, dryck, dusch och jobb. Senare på gaten så fick jag mitt bagage tag (kvitto?) innan boarding.
Helt fantastik kundservice! Det uppskattas, Lufthansa!
 
Söndag, 12:e Juli. Flight OS 314 ARN-VIE. Jag är på väg med 2 kollegor till Wien för en vecka nätverks utbildning.

Som vanligt funkar det utmärkt med priority boarding. Eftersom jag har EBG går jag fram för att skanna mitt boarding pass. MÖÖÖP säga displayen med röd ljus.
2 Sekunder senare kommer gate agenten med nya boarding pass till mig: “Mr. Elberto we have a seat in Business Class for you today!”
Mycket trevligt. Det var mitt första op-up någonsin. Känndes jättekul. Och istället av poäng för discounted economy fick jag 1600 poäng krediterad. Tack Austrian!!
 
Fredag, 17:e Juli. Flight OS 317 VIE-ARN.
Mina 2 kollegor och jag slutade utbildning ganska tidigt. Redan kl. 13:00 har vi kommit till Schwechat flygplats. Scheduled departure var dock kl. 20:05
Checkat in, lämnad bagage, på väg till loungen i F piren. Båda kollegor är utan status.
Jag gick fram till disken för att prata med herren som släppa in folk i loungen.
Förklarade situationen om att både har ingen status men vi har ca. 6,5 timmar kvar innan flighten ska lyfta. Offererade att jag har 2x guldkort i dagsläget och om det hjälpa oss idag?
Han registrerade EBG kortet i systemet, le och säga: ”Bitteschön meine Herren”.

Vi trivs i loungen. En kollega vila lita och var glad över att man kan även tar en dusch efter en varm dag i Wien. DO&CO’s catering levererade och ”fika” utbud var imponerande.

Jag är verkligen mycket imponerad över Austrian’s servicenivå utöver det vanliga.
Jag tror jag har hittat mitt (europeiske) favorit flygbolag …
 
Toppen