För 10 dagar sen skulle jag flyga tillbaka från Asien (BKK) till VIE med OS26 i C. Avgångstid var kl. 23:45.
Jag hade ju tänkt att lämna mitt bagage lite tidigare om att ta dusch efter en varm dag i Bangkok och testa olika lounger innan avgång.
Men tyvärr så öppnar Austrian ckeck-in exakt 4 timmar innan avgångstid. Det fick jag höra kvällen innan avgång när jag var på plats för att kolla om mitt plan fungerade.
Det fanns en LH medarbetare som satt bredvid personalen som sköter check-in och jag pratade precis med. Hon kom över till oss.
Hon erbjuder mig att jag skulle kommer till hennes kontor på vaning 5 på Suvarnabhumi på avresedag. Hon lovade att ta hand om mitt bagage så att jag hade gott om tid i lounger.
På nästa dagen så hämtade jag boarding pass via Austrians app, lämnade bagage på Austrian/Lufthansa kontor och gick genom säkerthetskontrollen och immigration.
Sen hade jag flera timmar för att testa TGs lounger, tillräckligt tid för mat, dryck, dusch och jobb. Senare på gaten så fick jag mitt bagage tag (kvitto?) innan boarding.
Helt fantastik kundservice! Det uppskattas, Lufthansa!