Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Förra veckan reste Herr Nilann och jag med Swiss GOT-ZRH och tillbaka. Jag har läst många positiva inlägg om Swiss Business intra Europa så det blev vårt val. Prioboarding på Landvetter fungerade perfekt. Vi var endast 3 personer i business; en rad. Damen på 1A sov hela resan så vi hade en egen CC! Champagne, varm mat av hygglig kvalitet och mycket trevligt bemötande.
Vi landade strax före utsatt tid. Eftersom det blev bussgate förväntade jag mig en egen buss för businesspassagerare, men så blev det inte. Priobagaget skall levereras först, enligt Swiss hemsida, men våra väskor kom bland de sista. Vi väntade knappt tio minuter, så det var inga problem.
Efter en knapp vecka i Luzern med diverse utflykter, var det dags för hemresan. Klockren prioboarding, ingen bussgate. Två rader i business, totalt fyra personer. Om möjligt ännu bättre service på hemresan. En kvinnlig purser som verkligen ansträngde sig. Champagne serverades och pursern sa: Frau Nilann, njut av drycken i lugn och ro så skall jag göra i ordning maten. Jag antar att mitt EBD syntes för även om vi satt på rad 2 var det vi som serverades först.
En av mina bättre resor!

Efter hemkomst mailade jag Swiss customer care och kommenterade den fina servicen ombord, men också mina synpunkter på avsaknad av speciell buss för businesspassagerare och att priobagaget kom bland de sista. Efter tre dagar fick jag följande svar:

Dear Mrs. Nilann,

thank you for your patience. I have reviewed your claim and I have decided that we will send you two gift items to your address in Göteborg as our way of making up to you the inconvenience you encountered with our luggage service. I also enclose a restaurant voucher in the amount of SEK1600 with this email – you can use it by sending us scanned receipts from restaurants of your choice, with the bank account details (bank name, SWIFT code, name and address of the account holder, and the account number in IBAN format), to which we can refund you the receipts up to this amount. We hope that despite the problems with your luggage delivery this time, you will continue to use our services.

Tack, för att ni flyger med SWISS, och god dag :)


Eftersom jag inte hade krävt någon ersättning (fanns ingen anledning) utan enbart skickat mina synpunkter, var detta en mycket positiv överraskning.
Det lär bli en trevlig måltid på Sjömagasinet!
 
Förra veckan reste Herr Nilann och jag med Swiss GOT-ZRH och tillbaka. Jag har läst många positiva inlägg om Swiss Business intra Europa så det blev vårt val. Prioboarding på Landvetter fungerade perfekt. Vi var endast 3 personer i business; en rad. Damen på 1A sov hela resan så vi hade en egen CC! Champagne, varm mat av hygglig kvalitet och mycket trevligt bemötande.
Vi landade strax före utsatt tid. Eftersom det blev bussgate förväntade jag mig en egen buss för businesspassagerare, men så blev det inte. Priobagaget skall levereras först, enligt Swiss hemsida, men våra väskor kom bland de sista. Vi väntade knappt tio minuter, så det var inga problem.
Efter en knapp vecka i Luzern med diverse utflykter, var det dags för hemresan. Klockren prioboarding, ingen bussgate. Två rader i business, totalt fyra personer. Om möjligt ännu bättre service på hemresan. En kvinnlig purser som verkligen ansträngde sig. Champagne serverades och pursern sa: Frau Nilann, njut av drycken i lugn och ro så skall jag göra i ordning maten. Jag antar att mitt EBD syntes för även om vi satt på rad 2 var det vi som serverades först.
En av mina bättre resor!

Efter hemkomst mailade jag Swiss customer care och kommenterade den fina servicen ombord, men också mina synpunkter på avsaknad av speciell buss för businesspassagerare och att priobagaget kom bland de sista. Efter tre dagar fick jag följande svar:

Dear Mrs. Nilann,

thank you for your patience. I have reviewed your claim and I have decided that we will send you two gift items to your address in Göteborg as our way of making up to you the inconvenience you encountered with our luggage service. I also enclose a restaurant voucher in the amount of SEK1600 with this email – you can use it by sending us scanned receipts from restaurants of your choice, with the bank account details (bank name, SWIFT code, name and address of the account holder, and the account number in IBAN format), to which we can refund you the receipts up to this amount. We hope that despite the problems with your luggage delivery this time, you will continue to use our services.

Tack, för att ni flyger med SWISS, och god dag :)


Eftersom jag inte hade krävt någon ersättning (fanns ingen anledning) utan enbart skickat mina synpunkter, var detta en mycket positiv överraskning.
Det lär bli en trevlig måltid på Sjömagasinet!

Man måste bara älska Swiss!
 
Förra veckan reste Herr Nilann och jag med Swiss GOT-ZRH och tillbaka. Jag har läst många positiva inlägg om Swiss Business intra Europa så det blev vårt val. Prioboarding på Landvetter fungerade perfekt. Vi var endast 3 personer i business; en rad. Damen på 1A sov hela resan så vi hade en egen CC! Champagne, varm mat av hygglig kvalitet och mycket trevligt bemötande.
Vi landade strax före utsatt tid. Eftersom det blev bussgate förväntade jag mig en egen buss för businesspassagerare, men så blev det inte. Priobagaget skall levereras först, enligt Swiss hemsida, men våra väskor kom bland de sista. Vi väntade knappt tio minuter, så det var inga problem.
Efter en knapp vecka i Luzern med diverse utflykter, var det dags för hemresan. Klockren prioboarding, ingen bussgate. Två rader i business, totalt fyra personer. Om möjligt ännu bättre service på hemresan. En kvinnlig purser som verkligen ansträngde sig. Champagne serverades och pursern sa: Frau Nilann, njut av drycken i lugn och ro så skall jag göra i ordning maten. Jag antar att mitt EBD syntes för även om vi satt på rad 2 var det vi som serverades först.
En av mina bättre resor!

Efter hemkomst mailade jag Swiss customer care och kommenterade den fina servicen ombord, men också mina synpunkter på avsaknad av speciell buss för businesspassagerare och att priobagaget kom bland de sista. Efter tre dagar fick jag följande svar:

Dear Mrs. Nilann,

thank you for your patience. I have reviewed your claim and I have decided that we will send you two gift items to your address in Göteborg as our way of making up to you the inconvenience you encountered with our luggage service. I also enclose a restaurant voucher in the amount of SEK1600 with this email – you can use it by sending us scanned receipts from restaurants of your choice, with the bank account details (bank name, SWIFT code, name and address of the account holder, and the account number in IBAN format), to which we can refund you the receipts up to this amount. We hope that despite the problems with your luggage delivery this time, you will continue to use our services.

Tack, för att ni flyger med SWISS, och god dag :)


Eftersom jag inte hade krävt någon ersättning (fanns ingen anledning) utan enbart skickat mina synpunkter, var detta en mycket positiv överraskning.
Det lär bli en trevlig måltid på Sjömagasinet!


Idag kom paketet. Två flaskor Moet & Chandon Imperial! Middagen på Sjömagasinet har vi inte hunnit med ännu. Det blir trevligt när höststormarna kommer. Nu väntar en vecka i Venedig.
 
Varning för smått äcklig historia. Jag har en hel del flygningar med LH i F/C och det är första gången som jag upplever detta. För några dagar sedan var jag på en flygning från Hong Kong och då jag fortfarande körde efter europeisk tidszon var jag uppe i några timmar efter avgång runt kl 23. Det var jag och några andra personer på flyget, varav de flesta gick och la sig direkt efter avgång, med undantag av en kille. Den här personen var tydligt salongsberusad redan vid boarding och fortsatte att dricka en blandning av whiskey och champagne och började runt 1-tiden bli relativt högljudd, varpå purser kommer och försöker på bästa sätt att be honom vara tyst de många av de andra passagerarna sover. Han fortsatte dricka från sitt whiskeyglas och jag fortsatte att kolla på min film. En halvtimma efter pursern varit framme och bett honom att vara tyst hör jag att han börjar med sitt snack igen och kort därefter hände det sjukaste jag upplevt i samtliga flygningar jag haft i mitt liv. Jag ser att båda flygvärdinnor snabbt kommer till hans plats, och till min förvåning har han spytt ner ottomanen. Jag var ärligt talat så extremt chockad över hela situationen då som alla vet sprider spyan sin fräna doft även på flera tusen fots höjd.. Flera FAs kommer in från C-kabinen och purser tillkallas, och de städar upp det nerspydda sätet tillsammans och bäddar upp en säng i sätet bakom och ber han att gå och lägga sig, vilket han gör.

Samtliga övriga passagerare sover, och kort därefter kommer purser och ber om ursäkt för upplevelsen och tackar för min lojalitet till LH-gruppen, varpå jag (smått irriterad vid det här laget), säger att personalen inte bör servera någon som tydligt är överförfriskad, även om det är First Class det gäller. Jag orkade inte lägga någon mer energi på detta och gick och la mig och tänkte inte mer på det. Jag fick nu under dagen ett samtal från min HON-PA som ringer för att prata om händelsen och be om ursäkt för detta och att de absolut agerat fel i detta ärende. Det uppskattades av mig att de hörde av sig och mer än så blev det inte. Nu på eftermiddagen fick jag ett mail där de skriver att de lagt 50k miles (inte status, såklart) på mitt konto som kompensation och att de hoppas att vi fortsätter flyga med dem.

Tycker hela händelsen var extremt bisarr, men som vanligt uppskattar jag när LH tar sånt här på allvar.
 
Toppen