Jonas C
Medlem
Åker i Economy, så Business var bara på rad 1. Är loungen på Bromma öppen på lördagar?Nej! Åker du Business med RJ ska du sitta på F eller D. A+B har inte seat block.
Glöm inte att loungen är land side på Bromma...
Åker i Economy, så Business var bara på rad 1. Är loungen på Bromma öppen på lördagar?Nej! Åker du Business med RJ ska du sitta på F eller D. A+B har inte seat block.
Glöm inte att loungen är land side på Bromma...
Nej, stängd.Är loungen på Bromma öppen på lördagar?
Trist! Men man klarar nog sig utan den på en lördagmorgon.Nej, stängd.
Det fina med Bromma är ju att man kommer tjugo minuter innan planet går.Trist! Men man klarar nog sig utan den på en lördagmorgon.
Exakt. Det finns ingen som helst anledning att besöka loungen i Bromma (såvida man inte normalt livnär sig enkom på kex och halvdant kaffe, i så fall är loungen en guldgruva).Det fina med Bromma är ju att man kommer tjugo minuter innan planet går.
Förra veckan reste Herr Nilann och jag med Swiss GOT-ZRH och tillbaka. Jag har läst många positiva inlägg om Swiss Business intra Europa så det blev vårt val. Prioboarding på Landvetter fungerade perfekt. Vi var endast 3 personer i business; en rad. Damen på 1A sov hela resan så vi hade en egen CC! Champagne, varm mat av hygglig kvalitet och mycket trevligt bemötande.
Vi landade strax före utsatt tid. Eftersom det blev bussgate förväntade jag mig en egen buss för businesspassagerare, men så blev det inte. Priobagaget skall levereras först, enligt Swiss hemsida, men våra väskor kom bland de sista. Vi väntade knappt tio minuter, så det var inga problem.
Efter en knapp vecka i Luzern med diverse utflykter, var det dags för hemresan. Klockren prioboarding, ingen bussgate. Två rader i business, totalt fyra personer. Om möjligt ännu bättre service på hemresan. En kvinnlig purser som verkligen ansträngde sig. Champagne serverades och pursern sa: Frau Nilann, njut av drycken i lugn och ro så skall jag göra i ordning maten. Jag antar att mitt EBD syntes för även om vi satt på rad 2 var det vi som serverades först.
En av mina bättre resor!
Efter hemkomst mailade jag Swiss customer care och kommenterade den fina servicen ombord, men också mina synpunkter på avsaknad av speciell buss för businesspassagerare och att priobagaget kom bland de sista. Efter tre dagar fick jag följande svar:
Dear Mrs. Nilann,
thank you for your patience. I have reviewed your claim and I have decided that we will send you two gift items to your address in Göteborg as our way of making up to you the inconvenience you encountered with our luggage service. I also enclose a restaurant voucher in the amount of SEK1600 with this email – you can use it by sending us scanned receipts from restaurants of your choice, with the bank account details (bank name, SWIFT code, name and address of the account holder, and the account number in IBAN format), to which we can refund you the receipts up to this amount. We hope that despite the problems with your luggage delivery this time, you will continue to use our services.
Tack, för att ni flyger med SWISS, och god dag
Eftersom jag inte hade krävt någon ersättning (fanns ingen anledning) utan enbart skickat mina synpunkter, var detta en mycket positiv överraskning.
Det lär bli en trevlig måltid på Sjömagasinet!
Förra veckan reste Herr Nilann och jag med Swiss GOT-ZRH och tillbaka. Jag har läst många positiva inlägg om Swiss Business intra Europa så det blev vårt val. Prioboarding på Landvetter fungerade perfekt. Vi var endast 3 personer i business; en rad. Damen på 1A sov hela resan så vi hade en egen CC! Champagne, varm mat av hygglig kvalitet och mycket trevligt bemötande.
Vi landade strax före utsatt tid. Eftersom det blev bussgate förväntade jag mig en egen buss för businesspassagerare, men så blev det inte. Priobagaget skall levereras först, enligt Swiss hemsida, men våra väskor kom bland de sista. Vi väntade knappt tio minuter, så det var inga problem.
Efter en knapp vecka i Luzern med diverse utflykter, var det dags för hemresan. Klockren prioboarding, ingen bussgate. Två rader i business, totalt fyra personer. Om möjligt ännu bättre service på hemresan. En kvinnlig purser som verkligen ansträngde sig. Champagne serverades och pursern sa: Frau Nilann, njut av drycken i lugn och ro så skall jag göra i ordning maten. Jag antar att mitt EBD syntes för även om vi satt på rad 2 var det vi som serverades först.
En av mina bättre resor!
Efter hemkomst mailade jag Swiss customer care och kommenterade den fina servicen ombord, men också mina synpunkter på avsaknad av speciell buss för businesspassagerare och att priobagaget kom bland de sista. Efter tre dagar fick jag följande svar:
Dear Mrs. Nilann,
thank you for your patience. I have reviewed your claim and I have decided that we will send you two gift items to your address in Göteborg as our way of making up to you the inconvenience you encountered with our luggage service. I also enclose a restaurant voucher in the amount of SEK1600 with this email – you can use it by sending us scanned receipts from restaurants of your choice, with the bank account details (bank name, SWIFT code, name and address of the account holder, and the account number in IBAN format), to which we can refund you the receipts up to this amount. We hope that despite the problems with your luggage delivery this time, you will continue to use our services.
Tack, för att ni flyger med SWISS, och god dag
Eftersom jag inte hade krävt någon ersättning (fanns ingen anledning) utan enbart skickat mina synpunkter, var detta en mycket positiv överraskning.
Det lär bli en trevlig måltid på Sjömagasinet!