Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Nattflyget hem med LH från DXB via FRA igår. Hade lyckats välja 33A i economy vid online checkin så jag skulle kunna sträcka ut och sova något bättre iaf. Vid boarding blinkar det rött och piper. Jag tas snabbt åt sidan med: - "Sorry mr yopeyo, there has been a seating conflict, please wait here". Hinner tänka att nu hamnar man i något mittsäte utan recline. Men fem minuter senare sitter jag i 11 K och dricker champagne. Jag hann se på monitorn vid gaten att mitt namn, jag är EBG, stod på en lista med en LH senator. Tack LH, sov väldigt gott på hemresan!

Åker inte Lufthansa så jag vet inte om detta är "standard" men på morgonens flight från Arlanda till München uppmärksammades samtliga Senatorer med champagne/apelsinjuice vilket serverades i riktiga glas. Detta ungefär då vi kommit halvvägs.

Tycker att det är fint av Lufthansa att uppmärksamma sina statusmedlemmar på detta vis.

Åker inte Lufthansa så jag vet inte om detta är "standard" men på morgonens flight från Arlanda till München uppmärksammades samtliga Senatorer med champagne/apelsinjuice vilket serverades i riktiga glas. Detta ungefär då vi kommit halvvägs.

Tycker att det är fint av Lufthansa att uppmärksamma sina statusmedlemmar på detta vis.

Fin gest, men tyvärr serverar LH bara sekt intra-EU :eek:
(de försökte lura fru Treo nyligen när hon frågade efter just champagne --"yes madame", men när hon bad om att få titta på etiketten -- "officially it's not allowed to be called champagne" :mad:)

Ser ju riktigt bra ut! Tummen upp. SAS se och lär! :)
Idag blev jag faktiskt rätt överraskad på Lufthansa. Har sällan några större förväntningar på maten i short haul Economy, och på kvällens flygning FRA-MAD förväntade jag mig en mystery pizza i synnerhet då flygningen var 2h 35m. Blev dock överraskad av detta:
Kycklingfile, ris, broccoli och sås. Hyfsat gott faktiskt. Ironiskt nog lyckades Lufthansa Economy överträffa SAS PLUS på denna flygning.

Kanskje Lufthansa borda se och lära av sig själv? Tyckar det är enda mer ironiskt at lufthansa economy överträffar lufthansa business class. Med tanke på at man får en simpel kald servering ala: müesli-frokost, ett rundstykke och en kjøttslinter eller enda verre: en sallad (utan kött!!!) på ARN-MUC i business class - medan man får varm mat på economy class på en strekke som er 15-20 minutter lengre? Det gir ingen mening what so ever IMO. ARN-FRA/MUC i SAS PLUS övergår Lufthansa business class i matkvalitet og mengd, medan lufthansa economy övergår lufthansa business class mtp at du får VARM mat. If that ain't irony...

Kanskje Lufthansa borda se och lära av sig själv? Tyckar det är enda mer ironiskt at lufthansa economy överträffar lufthansa business class. Med tanke på at man får en simpel kald servering ala: müesli-frokost, ett rundstykke och en kjøttslinter eller enda verre: en sallad (utan kött!!!) på ARN-MUC i business class - medan man får varm mat på economy class på en strekke som er 15-20 minutter lengre? Det gir ingen mening what so ever IMO. ARN-FRA/MUC i SAS PLUS övergår Lufthansa business class i matkvalitet og mengd, medan lufthansa economy övergår lufthansa business class mtp at du får VARM mat. If that ain't irony...
British Airways har också liknande upplägget.
Man får ofta Extended Breakfast eller Afternoon Tea på sträckan utan varm mat i Business class men man kan få en varm måltid i Economy class t ex på London->Istanbul.

En måltid på British Airways i Econonmy class mellan London->Istanbul:
british-airways-economy-lhr-ist_27-jpg.13494

(Foto: Dr. Miles)
Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

London-Istanbul makes sense, det er jo et ganske langt stykke (flytid 4 timer? ca?).
Men om man har en flight på 2h 15m og en på 2h 35m hvor den første får sämre mat i business class, medan den siste får varm mat i economy class... No good.

Tror att Lufthansa baserar det efter vilken konkurrens det finns på sträckan. Mellan skandinavien och Tyskland ses ju SAS inte som någon större konkurrent, därav den sämre maten.

Tror att Lufthansa baserar det efter vilken konkurrens det finns på sträckan. Mellan skandinavien och Tyskland ses ju SAS inte som någon större konkurrent, därav den sämre maten.
och andra sidan IBERIA serverar inte någon varm mat i Economy class inom Europa heller väl? Eller gör de det?

Toppen